اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

تفریغ بودجه 99|نصب کنتورهای هوشمند چاه آب به بن بست خورد

شرکت‌های آب منطقه‌ای استانی و سازمان آب و برق خوزستان بنا به عللی از قبیل زیان‌دهی، کمبود منابع داخلی و عدم اختصاص یا ابلاغ ناچیز اعتبار از مجوز بند ج تبصره 8 بودجه استفاده نکرده‌اند.

تفریغ بودجه 99|نصب کنتورهای هوشمند چاه آب به بن بست خورد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1399، اهداف قانون‌گذار در بند ج تبصره 8 قانون بودجه سال 1399 محقق نشده و دیوان محاسبات این بند را فاقد عملکرد تلقی کرده است.

به استناد مندجات بند ج تبصره 8 قانون بودجه سال 1399، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان مجازند از محل منابع داخلی خود و بخشی از اعتبارات طرح‌های تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تأمین هزینه‌های خرید و نصب کنتورهای حجمی و هوشمند چاه‌های آب کشاورزی مجاز، اقدام کنند و به صورت اقساطی با روشی که توسط دستگاه اجرای مربوطه تعیین می‌شود، اصل این تسهیلات را از صاحبان این چاه‌ها دریافت کنند.

100 رصد اقساط وصولی برای اجرای طرح‌های احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در اختیار شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان قرار می‌گیرد.

*اعتبار طرح نصب کنتورهای هوشمند مصوب نشد

در همین راستا، گزارش دیوان محاسبات تحت عنوان تفریغ بودجه بیانگر آن است که دستورالعمل اجرایی موضوع این بند طی نامه‌ای در اردیبهشت ماه سال 1399 توسط وزارت نیرو به شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، ابلاغ شده و متعاقبا شرکت مذکور نیز دستورالعمل یاد شده را در اردیبهشت همان سال  به شرکت‌های آب منطقه‌ای استانی و سازمان آب و برق خوزستان ابلاغ کرده است.

پس از ابلاغ شرکت‌های آب منطقه‌ای استانی و سازمان آب و برق خوزستان بنا به عللی از قبیل زیان‌دهی، کمبود منابع داخلی و عدم اختصاص یا ابلاغ ناچیز اعتبار از مجوز این بند بودجه استفاده نکرده‌اند.

بنابر گزارش تفریغ بودجه، دیوان محاسبات با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی کشور و نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی، در نظر گرفتن اعتبار مشخص در بودجه‌های سال آتی را پیشنهاد داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول