اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تنش دیپلماتیک بین رژیم صهیونیستی و کره جنوبی

رسانه‌های صهیونیستی از بروز تنش دیپلماتیک میان رژیم تل‌آویو و سئول به دلیل بروز اختلاف میان دو طرف بر سر شرایط یک قرارداد تسلیحاتی خبر دادند.

تنش دیپلماتیک بین رژیم صهیونیستی و کره جنوبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی از تنش در روابط دیپلماتیک اسرائیل و کره جنوبی به دلیل اختلاف بر سر شرایط توافق تسلیحاتی خبر می‌دهند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، شب گذشته از تنش در روابط دیپلماتیک تل‌آویو و سئول به دلیل اختلاف بر سر بندهای توافق تسلیحاتی میان دو طرف گزارش داد و اعلام کرد که اسرائیل و کره جنوبی به موجب یک توافق میان دو طرف در زمینه توسعه یک سیستم تسلیحاتی جدید شریک هستند. به این ترتیب که صنایع نظامی اسرائیل خودروهای نظامی را ارتقا دهد و کره جنوبی نیز این خودروها را به سیستم‌های تکنولوژیکی و الکترونیکی مجهز کند.

بر اساس این گزارش، بنا بر توافق امضا شده میان دو طرف، سئول ملزم به دریافت موافقت تل‌آویو پس از فروش این خودروهای نظامی به طرف سوم است. اما کره جنوبی در صدد امضای یک قرارداد تسلیحاتی با یک کشور ثالث است و این قرارداد خودروهای نظامی ارتقایافته به صورت مشترک را نیز شامل می‌شود.

این شبکه تلویزیونی در ادامه اعلام کرد که اسرائیل مخالفت شدید خود را با این معامله یا هر معامله دیگری برای فروش خودروهای نظامی که با همکاری کره جنوبی ساخته شده‌اند، اعلام می‌کند زیرا پیش‌بینی می‌کند که چنین اقدامی به درز اطلاعات مربوط به فنآوری ارتقای خودروهای نظامی، که از نظر تل‌آویو اقدامی خصمانه است، منجر شود.

بنا بر این گزارش که ترجمه عربی آن در وبگاه «عرب ۴۸​» منتشر شد، دولت سئول این رویکرد اسرائیلی را رد کرده و در حال بررسی امکان اتخاذ تدابیر پله‌ای در سطح دیپلماتیک است. دولت کره جنوبی همچنین، طبق توافقنامه منعقد شده بین دو کشور در خصوص مشارکت در توسعه و ارتقای خودروهای نظامی، از اسرائیل مجوز ویژه‌ای نیز درخواست کرده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به این اختلافات با اعلام این که «کره جنوبی دوست مهم اسرائیل است» اعلام کرد: سیاست کنترل و نظارت بر صادرات امنیتی، ملاحظات امنیتی، سیاسی و استراتژیک را در نظر می گیرد و این وزارت‌خانه در کنار وزارت خارجه اسرائیل در تعریف و تعیین این سیاست شریک است. 

این وزارت‌خانه بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد: «هر تصمیمی با توجه به درخواست ارائه شده، اتخاذ خواهد شد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول