اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

کشف داروهای غیرمجاز در یکی از بیمارستان های تهران

رئیس سازمان بازرسی گفت: در حوزه داروهای کرونا در بیمارستان شهدای تجریش، ۱۸ میلیارد تومان دارویی که قصد فروش آن را به بازار آزاد داشتند کشف کردیم.

کشف داروهای غیرمجاز در یکی از بیمارستان های تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی با حضور در برنامه تیتر امشب، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته این سازمان اقدامات خود را به اطلاع مردم رسانده است مگر مواردی که منع قانونی داشته است.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه، حتماً باید بیشتر از گذشته اطلاع رسانی کنیم، اظهار کرد: در ارتباط با ماده همه مسؤلین حفاظت‌ها، حراست‌ها و … چنانچه با جرمی برخورد کردند موظفند آن را به سازمان بازرسی گزارش کنند و چنانچه گزارش نکنند قابل تعقیب کیفری است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما در وضعیت فعلی نظارت بر اقدامات دستگاه‌های متولی تولید و توزیع است. در حوزه توزیع خیلی ایراد داریم و اگر سامانه‌های تجارت ایجاد شود و لینک شود بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

درویشیان با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که دنبال می‌کنیم در ارتباط با فرار مالیاتی است، افزود: از چند شرکت پتروشیمی ۷ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

وی با اشاره به اصلاح صورت وضعیت ۱۲۰ میلیون دلاری، ادامه داد: حدود یک میلیارد یورو و یک میلیارد دلار اثربخشی اقدامات ریالی ما بوده است.

رئیس سازمان بازرسی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بانک عودت ۵۲ میلیارد تومان وجوه مازاد دریافتی تحت عناوین سود نقدی، کارمزد و … به حساب مشتریان، وجود دارد، گفت: ۱۹۷ میلیارد تومان از دو شرکت خودروساز به حساب مشتریان عودت داده می‌شود.

وی افزود: در حوزه داروهای کرونا در بیمارستان شهدای تجریش، ۱۸ میلیارد تومان دارویی که قصد فروش آن را به بازار آزاد داشتند کشف کردیم.

رئیس سازمان بازرسی گفت: در سند تحول یکی از ماموریت‌هایی که به سازمان بازرسی محول شده است ایجاد سامانه‌ای تحت عنوان سامانه تکالیف اجرایی است که رصد آن توسط سازمانی بازرسی است که تا خرداد ۱۴۰۱ یک بایستی این سامانه آماده شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها باید اقدامات خود را که قابلیت رصد دارد با این سامانه منطبق کنند. بخش قابل توجهی از گزارش‌های ما حاوی پیشنهاداتی برای دستگاه هاست و درصد بالایی از پیشنهادات ما حدود ۸۰ درصد اجرایی شده است و بخشی که اجرا نشده است پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۴ درصد از برنامه‌های ما در ارتباط با حمایت از تولید بوده است، گفت: در نتیجه حمایت سازمان بازرسی از تولیدکننده‌ها ۳۱۰ واحد تولیدی، افزایش تولید داشتند.

درویشیان ادامه با اشاره به راه اندازی ۲۷۳ واحد تولیدی و جلوگیری از تعطیلی ۵۸۲ واحد ادامه داد: ۱۰ واحد تولیدی اقاله تملیک توسط بانک شده اند و همکاران ما از ۸۵۱ واحد تولیدی بازدید داشتند.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ برنامه مسئله محور را تصویب کردیم که در حال اجرا در سراسر کشور است و بیش از سه هزار سامانه مؤثر دستگاه‌های اجرایی را شناسایی کردیم، به ۵۰۰ سامانه دسترسی پیدا کرده ایم.

وی با بیان اینکه هنوز راه طولانی داریم که بتوانیم به سمت هوشمندسازی بازرسی و نظارت‌های الکترونیکی برویم که به جد آن را دنبال می‌کنیم به تشریح نمونه‌هایی از اقدامات اثر بخش سازمان بازرسی کل کشور پرداخت و گفت: جلوگیری از پرداخت ۳۵۲ میلیون دلار شرکتی که حق آن شرکت و سرمایه گذار نبوده است که به وزارت نفت بازگردانده شده است.

رئیس سازمان بازرسی افزود: جلوگیری از پرداخت من غیر حق مربوط به شرکت مهندسی توسعه گاز ایران به مبلغ ۸۰ میلیون دلار و شناسایی کالاهای راکد در انبارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان؛ که در چرخه بهره برداری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام درویشیان در پایان گفت: از تضییع حقوق شهرداری تهران در فروش قدر و سهم خود، فقط در سه قرارداد به ارزش ۱,۱۹۰ میلیارد تومان جلوگیری شده و در حوزه اقدامات پیشگیرانه و اجرایی، پیگیری قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه آبریز رودخانه جاجرود به مساحت ۴۱ هزار و ۷۰۰ متر به ارزش تقریبی ۵۶ میلیارد تومان اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول