اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست دولت لبنان برای بررسی موضوع عزل «قاضی بیطار»

دولت لبنان امروز پیش از سفر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بیروت، جلسه‌ای را به منظور بررسی درخواست عزل قاضی «طارق البیطار» برگزار می‌کند.

نشست دولت لبنان برای بررسی موضوع عزل «قاضی بیطار»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی پافشاری وزرای نزدیک به جنبش أمل، جریان المردة و حزب‌الله، دولت لبنان امروز چهارشنبه جلسه‌ای را به منظور اتخاذ تصمیم قاطع درباره قاضی «طارق البیطار» بازپرس قضایی در پرونده انفجار بندر بیروت، برگزار می‌کند.

شبکه المیادین گزارش کرد که دولت لبنان عصر امروز چهارشنبه جلسه‌ای در کاخ ریاست جمهوری بعبدا در بیروت برگزار می‌کند و اولویت دستور کار این جلسه نیز قضیه طارق البیطار بازپرس قضایی است.

این جلسه دولت ساعاتی پیش از سفر «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بیروت پس از اتمام سفرش به مسکو، برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط «علی حسن خلیل» معاون سیاسی «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، وزیر اسبق دارایی و نماینده پارلمان این کشور در مصاحبه با المیادین گفت که اقدامات قاضی بیطار غیرقانونی و نقض اصولی است که بایستی در خصوص پرونده انفجار بندر بیروت رعایت شود.(جزئیات بیشتر)

وی ضمن اعلام اینکه دستور بازداشتش از قبل گرفته شده بوده، افزود، مسیر تحقیق بیطار از ابتدای سیاست‌زده بوده و نمی‌توان در این باره سکوت کرد.

قاضی بیطار روز سه‌شنبه (دیروز) قرار بازداشت حسن خلیل را در ارتباط با پرونده انفجار بندر بیروت صادر کرد.

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی هفته جاری خود ضمن اعلام اینکه بیطار دنبال تسویه‌حساب‌های سیاسی است، عنوان کرد: «اصل این است که جناب بازپرس، به خانواده‌های شهدا بگویی که چه کسی کشتی [حامل نیترات آمونیوم] را وارد بندر کرد... با دستور چه کسی وارد کرد؟ اینها سوالاتی است که قاضی پرونده باید به پاسخ آن برسد... قاضی پرونده نباید اشتباهات قاضی سابق را تکرار کند».(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول