اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تفریغ بودجه 99|بانک مسکن از پرداخت وام به بازنشستگان سر باز زد/اقساط بازگشتی مسکن مهر پارسال چقدر بود‌

بانک مسکن تکلیف خود مبنی بر پرداخت 40 هزار فقره تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اقساط بازگشتی مسکن مهر به بازنشستگان را انجام نداد.

تفریغ بودجه 99|بانک مسکن از پرداخت وام به بازنشستگان سر باز زد/اقساط بازگشتی مسکن مهر پارسال چقدر بود‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس بند ز تبصره 16 قانون بودجه سال 1399، بانک مسکن موظف بود‌ با استفاده از منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر، تعداد 40 هزار فقره تسهیلات مسکن به بازنشستگانی که حداقل 5 سال از بازنشسته‌شدن آن‌ها گذشته و در 10 سال گذشته خود و همسرشان فاقد واحد مسکونی بوده و همچنین از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده نکردند، بدون نیاز به سپرده‌گذاری پرداخت کند.

در همین راستا گزارش تفریغ بودجه سال 1399، هیئت وزیران در جلسه‌‌ای به تاریخ 11 خرداد سال 1399، به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آئین‌نامه اجرایی این بند را تصویب و ابلاغ نموده است.

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای آئین نامه مذکور، نسبت‌ها مربوط به پرداخت تسهیلات موضوع این بند را به بانک مسکن اعلام کرده است.

*میزان اقساط بازگشتی مسکن مهر در سال 99 چقدر بود؟

به استناد گزارش دیوان محاسبات بانک مسکن پس از دریافت نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامی جهت اعلام مراتب به صندوق‌های بازنشستگی نکرده بنابراین ‌تسهیلاتی از محل این بند در سال 1399 پرداخت نشده است.

براساس گزارش تفریغ بودجه سال 1399، اهداف قانون گذار در قالب بند ز تبصره 16 قانون بودجه‌ این سال محقق نشده است.

به گزارش فارس، کل منابع حاصل از اقساط بازگشتی مسکن مهر در سال 1399، رقم 5.86 هزار میلیارد تومان بوده که از این مقدار 5.04 هزار میلیارد تومان معادل از این مبلغ 86 درصد از این مقدار صرف پرداخت تکالیف تعیین شده ‌گردیده است و 13 درصد دیگر صرف پرداخت تکالیف نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول