اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وحدت شیعه و سنی، گامی موثر در مقابله با استکبار جهانی است

امام جمعه لارستان با اشاره به تجسم عینی وحدت شیعه و سنی در لارستان گفت: مستکبرین جهان با کینه توزی به دنبال نشر اکاذیب و برهم زدن وحدت امت اسلامی هستند که در این شرایط، مسلمانان باید با وحدت خود به ریسمان الهی چنگ زده و متفرق نشوند.

وحدت شیعه و سنی، گامی موثر در مقابله با استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی خرم در نشست هم اندیشی مسؤولین لارستان در خصوص برنامه های هفته وحدت، اظهار داشت: روزهای ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است ، ‌آرمانی بزرگ و قابل ستایش که در صورت تحقق پیامدها نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

موسوی خرم افزود: شهرستان های جنوبی استان فارس به ویژه لارستان همواره در مبحث وحدت عینی شیعه و سنی زبانزد هستند و لازم است بزرگداشت هفته وحدت در شهرستان های جنوبی استان فارس به طور شایسته ونیکو، در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان داشت:  مستکبیرن امروز علیه دین اسلام موضع کینه توزانه ای اختیار کرده اند، و با نشر اکاذیب و توهین به اسلام و خاندان پیامبر اکرم(ص) سعی در تفرقه افکنی میان مسمانان جهان دارند و لازم است در این برهه حساس، وحدت میان مسلمانان بیش از پیش قوی تر شود و دولت های اسلامی نباید اجازه دهند، دشمنان اسلام با تفرقه افکنی، امت واحد اسلام را از همدیگر جدا و متفرق سازند. 

موسوی خرم با اشاره به اهمیت گنجاندن برنامه هایی با محوریت پسا وحدتی در مراسم بزرگداشت هفته وحدت در شهرستان های جنوبی فارس اظهار کرد: برگزاری ویژه برنامه هایی با زمینه پسا وحدتی از جمله برگزاری جلسات هم اندیشی،کرسی های آزاد اندیشی، بررسی جریان های مختلف فکری از اموری ست که بسیار بر آن تأکید شده است و لازم است حوزه های علمیه و دانشگاه ها و محیط های علمی بر اجرای آن اهتمام ورزند.

 امام جمعه لارستان بیان داشت: از اموری که امروزه با توجه به شکل گیری فرقه های انحرافی، اهمیت ویژه ای دارد و لازم است به آن توجه شود؛ تقویت مبانی فکری مسلمانان چه مبانی فکری شیعه و چه  اهل تسنن است.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی خرم ضمن تأکید بر حضور منسجم مسوولین، متولیان و معتمدین ائمه جمعه و جماعات در ویژه برنامه های هفته وحدت گفت: با توجه به برگزاری ویژه برنامه های مختلف درتمام نقاط شهرستان لازم است که جهت جلوگیری از تداخل میان برنامه ای، هماهنگی مسوولین و برگزار کنندگان مراسم بزرگداشت هفته وحدت با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

فرماندار ویژه لارستان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخته و اظهار داشت: شهرستان های جنوبی استان فارس در طول تاریخ از مظاهر شاخص وحدت مثال زدنی شیعه و اهل سنت بوده و هستند که این وحدت شیعه و سنی در لارستان یک تجسم عینی است که همیشه زبانزد است.

 جلیل حسنی ادامه داد: ویژه برنامه های گرامیداشت هفته وحدت در لارستان همه ساله به خوبی طراحی و اجرا می شد، خوشبختانه با تسریع روند واکسیناسیون و  گشایشی که در مراودات اجتماعی حاصل شده است امیدها به برگزاری با شکوه تر این مراسم نیز بیشتر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مراسم هفته وحدت در سراسر نقاط شهرستان با همکاری مسوولین،بخشداران، ائمه جمعه و جماعات همواره به صورت منظم و باشکوه اجرا می شده است که همچنان این هماهنگی و انسجام لازم است و باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/ف/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول