اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

وضعیت « شلاق چرمی » در زنجیره تامین صنایع معدنی شکل گرفته است

معاون شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه نوسان در عرضه و تقاضای زنجیره تامین یکی از دغدغه‌های صنایع فولادی است، گفت: عامل اصلی به وجود آورنده این نوسانات که به اثر شلاق چرمی معروف است، تغییرات در میزان تقاضا است.

وضعیت « شلاق چرمی » در زنجیره تامین صنایع معدنی شکل گرفته است

اخبار شرکت‌ها_ محمد جعفر صالحی معاون در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی و تجهیزات وابسته با حضور در غرفه این شرکت اظهار داشت: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه های اصلی کنونی در صنایع فولادی که چندی است شاهد اثرات آن هستیم،  معروف به "اثر شلاق چرمی" در  زنجیره تامین است که نوسان در بحث عرضه و تقاضا بوجود می‌آورد. 

وی تصریح کرد: اثر شلاق چرمی نوسانی در زنجیره تأمین است که عامل اصلی به وجود آورنده آن تغییرات در میزان تقاضا است. با حرکت از سطح مشتری جزء به سطوح بالاتر در زنجیره تأمین، تغییرات کوچک در سطوح پایین باعث تغییرات بزرگ در سطوح بالایی می‌شود و این تغییرات موجب نوسانات بزرگی در مجموعه زنجیره تأمین خواهد شد.

صالحی افزود: مشکل قطع برق در نیمه اول سال و مشکل گاز در نیمه دوم سال با شروع فصل سرما که با آن مواجه خواهیم شد از جمله مشکلات پیش رو است.

معاون خرید ذوب آهن اظهار داشت: مشکل دیگر در بحث  قیمت های دستوری و انتظار کاهش قیمت است که به نوعی به جامعه تزریق شده است و بازار را در حالت رکود قرار داده که امیدواریم تا اواخر آبان ماه جرقه های از حرکت را مشاهده کنیم.

صالحی همچنین به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از  دستاوردهای این نمایشگاه این است که امکان بهره گیری از نظرات و تبادل نظر با کارشناسان و خبرگان با تجربه ازجمله پیشکسوتان ذوب‌آهن فراهم می‌شود که به نوعی مخزن تجربه و دانش هستند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که شرایط کرونایی در حال رقیق شدن است و امید است که این نمایشگاه‌ها بتوانند به وضعیت سابق برگردند.

نمازی زاده رئیس اندیشکده صنعت و معدن نیز در پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی و تجهیزات وابسته در غرفه ذوب آهن اصفهان حضور یافت و ما گفت: مهم‌ترین چالش صنعت فولاد کشور موضوع سنگ آهن است و باید این معضل را با کمک شرکت‌های دانش بنیان حل کنیم

وی افزود: یکی از مشکلات خصوص‌ سازی در کشور این بود که دولت مالکیت شرکت‌ها را واگذار کرد اما مدیریت را واگذار نکرد.

رئیس اندیشکده صنعت ومعدن  اظهار داشت: حوزه سیاست‌گذاری در کشور باید بصورت غیر متمرکز باشد تا تصمیمات کاربردی‌تری گرفته شود.

نمازی زاده با اشاره به جایگاه ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور گفت: نظرات فنی و کارشناسی ذوب آهن اصفهان به عنوان متولی بخش معدن در خصوص تامین مواد اولیه صنایع فولادی اهمیت ویژه‌ای دارد و باید در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، نظر این شرکت‌های پیشگام که جبهه تولید را حفظ می‌کنند، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول