اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استاندار تهران: باید با مدیریت میدانی مشکلات را حل کنیم/ حضور زاکانی در شهرداری فرصت هم‌افزایی ایجاد کرده است

استاندار جدید تهران با اشاره به لزوم استقرار میز مدیریت در حاشیه شهرها، شهرستان‌ها و در میان مردم، گفت: خیلی از مردم و محرومین توان اعلام نیاز به ما را ندارند پس باید به صورت میدانی به سراغ حل مسائل برویم، مدیریت در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مدیریتی است که منفصل از بدنه نباشد.

استاندار تهران: باید با مدیریت میدانی مشکلات را حل کنیم/ حضور زاکانی در شهرداری فرصت هم‌افزایی ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران،  محسن منصوری استاندار جدید تهران در آئین تودیع و معارفه استاندار تهران در سالن اجتماعات شهدای گمنام استانداری تهران اظهار کرد: از اعتماد وزیر کشور، هیات محترم دولت و ریاست محترم جمهوری برای فرصت خدمت به مردم استان تهران کمال تشکر را دارم.

وی افزود: از زحمات دکتر محسنی بندپی در طول تصدی این سمت تقدیر و تشکر می‌کنم. تهران با این جمعیت گسترده ویژگی‌های مختلفی دارد و صورت مسئله بزرگ خود را در قالب جمعیت نشان می‌دهد که ۱۴ میلیون نفر در یک صدم درصد مساحت کشور تجمیع شده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه از هر ۶ نفر ایرانی، ۱ نفر در استان تهران ساکن است، بیان کرد: تراکم استان تهران ۲۰ برابر جمعیت کشور است و از هر ۴ خودرو و موتورسیکلت حتما یک دستگاه در تهران است و در تهران، هر سال ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود.

منصوری گفت: هر ۴ سال یک استان در دل استان تهران شکل می‌گیرد و بیش از ۸ هزار واحد صنعتی و ۷۰ درصد گردش اقتصادی در این استان است و ۲۵ درصد مصرف آب کشور در تهران است.

وی ادامه داد: این تراکم جمعیت، هم تراکم فرصت و هم تراکم چالش‌ها را ایجاد کرده است و اجتماعی بزرگ نخبگان کشور در تهران است.

استاندار تهران اضافه کرد: فرصت بزرگ بازار مصرف، اقتصاد و تنوع شغلی ظرفیت بی‌بدیلی را در کنار چالش‌های آن در تهران ایجاد کرده است. آسیب‌های اجتماعی جدی است و موضوع مهم محیط زیست و موضوع مهم قابلیت تبدیل بعضی از مسائل کوچک به بحران در تهران وجود دارد.

منصوری با اشاره به هزینه‌های بالای زندگی در تهران از جمله مسکن و هزینه متوسط سبد خانوار گفت: وظیفه استاندار در درجه اول تامین امنیت استان با همکاری اعضای شورای تامین است؛ امروز تهران یک استان امن بوده و امنیت تهران معادل امنیت کشور است.

وی با بیان اینکه اساس امنیت، امنیت مردمی است، ادامه داد: کوچکترین مسئله‌ای در تهران به تمام کشور تسری پیدا می‌کند پس تهران باید در امنیت نیز الگو باشد.

استاندار تهران اضافه کرد: برداشت من از انتصاب حقیر، برداشت گام دومی است و تلقی از مدیریت جدید استان، مدیریت بر مبنا گام دوم انقلاب اسلامی است و تحقق این بیانیه مولفه‌هایی دارد که رویکرد مدیریتی حاضر در میدان از جنس سفرهای ریاست جمهور و هیات دولت، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آن است.

وی با اشاره به لزوم استقرار میز مدیریت در حاشیه شهرها، شهرستان‌ها و در میان مردم، ادامه داد: خیلی از مردم و محرومین توان اعلام نیاز به ما را ندارند و بایستی به صورت میدانی به سراغ حل مسائل برویم، مدیریت در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مدیریتی است که منفصل از بدنه نباشد و به دور از مدیریت کارتابلی، مدیریتی پرتحرک و پرتحول باشد. 

استاندار تهران گفت: داشتن رویکرد علمی و فناورانه در سطح مدیریت استان تهران، اصل است و ظرفیت نخبگان دانشگاهی بایستی به کار گرفته شود.

منصوری با بیان اینکه باید مسائل استان را جامع دید و هماهنگ و یکپارچه برنامه‌ریزی و اقدام کرد،‌ تأکید کرد: امروز به فضل خدا شاهد مدیریتی هماهنگ در سطح دولت و شهرداری تهران هستیم و حضور آقای دکتر زاکانی در سکانداری شهرداری، فرصتی برای هم‌افزایی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به عدم امکان تفکیک تهران و شهرستان‌های استان، ادامه داد: گاهی اوقات حدفاصل تقسیمات کشوری دو شهرستان، کانال آب ۲ متری است؛ چگونه باید با مسائل شهرستان را تفکیک کنیم و چطور باید مسئله حمل و نقل تهران را از شهرهای حومه‌ جدا کنیم.

استاندار تهران در پایان گفت: بایستی تمرکز و هدایت جمعیت و خدمات استان را به سمت شهرهایی ببریم که امکان توسعه و رشد دارند تا مردم به استفاده از آن‌ها ترغیب شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول