اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وضعیت نامشخص سرویس مدارس در سندرک/ والدین توان پرداخت هزینه ندارند

بدلیل ناتوانی بسیاری از والدین از پرداخت هزینه سرویس مدارس در سال گذشته، اکنون وضعیت سرویس بسیاری از مدارس شهرستان سندرک نامشخص است.

وضعیت نامشخص سرویس مدارس در سندرک/  والدین توان پرداخت هزینه ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سندرک، بخش سندرک شامل (سندرک مرکزی، بُن‌در و درپهن) با ۱۰۰ واحد آموزشی و بیش از 5200 دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف است.

مدارس این منطقه از ابتدای مهرماه بازگشایی شده و دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور می‌یابند اما آنچه که این روزها والدین، دانش‌آموزان و اولیای مدارس را گرفتار ساخته، نرخ بالای سرویس مدارس است که بسیاری توان پرداخت آن را ندارد و در عین حال بدلیل دوری مدارس از محل زندگی بسیاری از خانواده‌ها و گرمای هوا، امکان حرکت پیاده به سوی مدرسه را نیز برای بسیاری از دانش‌آموزان ناممکن ساخته است.

دارندگان وسایل نقلیه هر ساله با مدارس و والدین به خاطر حق الزحمه حق الزحمه پرداخت نشده وارد جر و بحث می‌شوند و از سوی دیگر کیفیت سرویس مدارس نیز به اندازه رقمی که از والدین طلب می‌شود، نیست.

 رئیس آموزش و پرورش منطقه ای سندرک در این زمینه اظهار داشت: کارگروه ماده 18متشکل از شورای بخش، بخشدار، آموزش و پرورش، اداره راه، پلیس راهور و نماینده اولیای دانش آموزان است که در خصوص موسسه‌های  واجد شرایط حمل و نقل و نحوه جابجایی دانش آموزان تصمیم گیری می‌کند اما در بخش سندرک که هیچ شرکت و موسسه ای وجود ندارد با تایید و معرفی  بخشداری با رانندگان قرار داد بسته می‌شود. 

هزینه جابجایی دانش آموزان طبق قانون  50 درصد سهم خانواده و 50 درصد سهم اداره آموزش و پرورش است و در سال جاری تعداد 581 دانش آموز از 32 روستا و محله بوسیله  18 خودرو به 19مدرسه تردد می‌کنند.

محمدرضا شمس الدینی گفت: مشکلات اصلی در این زمینه عمدتا نبود موسسات حمل و نقل، نبود وسیله نقلیه مناسب و ناتوانی خانواده‌ها در پرداخت هزینه سرویس است که گاه سبب می‌شود برای کاهش این هزینه‌ها خانواده‌ها به سراغ استفاده از وانت برای جابجایی دانش‌آموزان روی بیاورند و وانت‌ها نیز عمدتا در معرض خطر شدید واژگونی هستند.

تقبل سهم بیشتری از هزینه سرویس‌های مدارس از سوی آموزش و پرورش شاید راهکاری برای این ماجرا باشد اما به نظر می‌رسد که توجه به بنیه اقتصادی مردم و گشودن وضعیت اقتصاد خانوار راهکار جدی‌تری در این میان باشد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول