اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی خراسان رضوی است/ شناسایی بیش از ۴۰۰۰ واحد متخلف

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به شناسایی ۴ هزار و ۱۱۱ واحد صنفی در نیمه نخست امسال گفت: گران‌فروشی با ۵۴ درصد در صدر تخلفات صنفی خراسان رضوی قرار دارد.

گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی خراسان رضوی است/ شناسایی بیش از ۴۰۰۰ واحد متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان خراسان رضوی، بخش‌علی بیاتی قله‌زو بابیان اینکه دریافت و رسیدگی به‌موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت و بازرسی این سازمان است اظهار کرد : در شش‌ماهه اول امسال، ۱۴ هزار و ۵۶۴ گزارش ستاد خبری ، شکایت مردمی و ناظرین افتخاری به‌صورت حضوری ، تلفنی، سامانه سامد، ۱۲۴و پیام‌گیر دریافت شده است .

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی افزود: ازنظر نوع تخلف کشف‌شده در پیگیری ستاد خبری‌ها به ترتیب گران‌فروشی با ۵۴ درصد ، عدم درج قیمت با ۱۴درصد و کم‌فروشی ۹ درصد، عرضه خارج از شبکه ۶ درصد، فروش اجباری کالا و خدمات ۵ درصد، اخفاء و امتناع از عرضه کالا ۴ درصد و سایر تخلفات ۸ درصد را شامل شده است.

وی بیان کرد: اهم گزارش‌های رسیده در بخش کالایی شامل نان، گوشت مرغ ، میوه و تره‌بار و خواربار و در بخش خدمات، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، خدمات مشاورین املاک ، آرایشگاه مردانه و تعمیر خودرو بوده است .

بیاتی یادآور شد: درمجموع از بررسی گزارش‌های رسیده تعداد ۴ هزار و ۱۱۱ واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ۵۳۹ میلیارد ریال تنظیم‌شده و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال‌شده است.

کارشناس مسئول بازرس سازمان صمت بابیان اینکه در جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه‌های رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می‌شود تأکید کرد: درمجموع ۲۳۷ شکایت جلب رضایت شده و مبلغ ۳۹ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است .

وی ابراز کرد: خراسان رضوی در شکایات منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان در سطح کشور رتبه اول و ازنظر تعداد گزارش‌های ستاد خبری و شکایات دریافتی رتبه دوم را بعد از تهران کسب کرده است.

بیاتی بابیان اینکه سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی دریافت شکایات ، انتقادات ، پیشنهاد‌ها و نظرات مردمی است، یادآور شد: عموم اقشار جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول