به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان خراسان رضوی، بخشعلی بیاتی قلهزو بابیان اینکه دریافت و رسیدگی بهموقع گزارشها و شکایتهای مردمی از اولویتهای کاری معاونت نظارت و بازرسی این سازمان است اظهار کرد : در ششماهه اول امسال، ۱۴ هزار و ۵۶۴ گزارش ستاد خبری ، شکایت مردمی و ناظرین افتخاری بهصورت حضوری ، تلفنی، سامانه سامد، ۱۲۴و پیامگیر دریافت شده است .
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی افزود: ازنظر نوع تخلف کشفشده در پیگیری ستاد خبریها به ترتیب گرانفروشی با ۵۴ درصد ، عدم درج قیمت با ۱۴درصد و کمفروشی ۹ درصد، عرضه خارج از شبکه ۶ درصد، فروش اجباری کالا و خدمات ۵ درصد، اخفاء و امتناع از عرضه کالا ۴ درصد و سایر تخلفات ۸ درصد را شامل شده است.
وی بیان کرد: اهم گزارشهای رسیده در بخش کالایی شامل نان، گوشت مرغ ، میوه و ترهبار و خواربار و در بخش خدمات، رستورانها و غذاخوریها، خدمات مشاورین املاک ، آرایشگاه مردانه و تعمیر خودرو بوده است .
بیاتی یادآور شد: درمجموع از بررسی گزارشهای رسیده تعداد ۴ هزار و ۱۱۱ واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ۵۳۹ میلیارد ریال تنظیمشده و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسالشده است.
کارشناس مسئول بازرس سازمان صمت بابیان اینکه در جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروههای رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام میشود تأکید کرد: درمجموع ۲۳۷ شکایت جلب رضایت شده و مبلغ ۳۹ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است .
وی ابراز کرد: خراسان رضوی در شکایات منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان در سطح کشور رتبه اول و ازنظر تعداد گزارشهای ستاد خبری و شکایات دریافتی رتبه دوم را بعد از تهران کسب کرده است.
بیاتی بابیان اینکه سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ بهصورت شبانهروزی آمادگی دریافت شکایات ، انتقادات ، پیشنهادها و نظرات مردمی است، یادآور شد: عموم اقشار جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲