اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مورا: در سفر به تهران ضرورت ازسرگیری مذاکرات برجام را مطرح می‌کنم

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است به تهران سفر کند، در توییتی اعلام کرد در سفر به ایران ضرورت ازسرگیری مذاکرات احیای برجام را مطرح خواهد کرد.

مورا: در سفر به تهران ضرورت ازسرگیری مذاکرات برجام را مطرح می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است به تهران سفر کند، در توییتی در خصوص این سفر نوشت: به تهران برای دیدار با همتای خود در مقطع حساس زمانی سفر می‌کنم. به عنوان هماهنگ‌کننده برجام، ضرورت ازسرگیری مذاکرات برجام در وین را مطرح خواهم کرد. برای ادامه کار دیپلماتیک، ضروری است که گفت‌وگوها را از جایی که ژوئن گذشته ترک کردیم، سرعت دهیم. 

به گزارش فارس، پیش‌تر، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیترش به سفر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران اشاره کرد و نوشت: در ادامه رایزنی‌های اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی، فردا (پنجشنبه) میزبان آقای انریکه مورا، معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا خواهم بود.

وی افزود: تبادل نظر درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای از جمله افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه در دستورکار این سفر است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه هم دیشب (سه‌شنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص سفر انریکه مورا به تهران اظهار داشت: مطابق هماهنگی‌های صورت پذیرفته قبلی این سفر در روز پنجشنبه انجام خواهد شد. این سفر در ادامه رایزنی‌های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله روابط ایران و اتحادیه، افغانستان و برجام صورت می‌پذیرد. 

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین اظهار داشت: رایزنی‌ها و تماس‌های دو طرف هیچگاه قطع نبوده و به صورت مستمر حول موضوعات مختلف در جریان است و این سفر نیز در همین چارچوب صورت می‌پذیرد.

لازم به ذکر است انریکه مورا به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف آیت الله رئیسی شرکت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول