اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کُره‌‌ای‌ها پس از ترک ایران حتی حاضر نشدند قطعات لوازم خانگی را در اختیار ما قرار دهند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کره‌ای‌ها پس از ترک ایران حتی حاضر نشدند قطعات مورد نیاز تولیدات لوازم خانگی را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار دهند و ما با تکیه بر توان داخلی توانستیم نیازمان را تأمین کنیم.

کُره‌‌ای‌ها پس از ترک ایران حتی حاضر نشدند قطعات لوازم خانگی را در اختیار ما قرار دهند

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌‌ با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: در چند سال گذشته ما شاهد واردات بی‌رویه لوازم خانگی خارجی از کره جنوبی و دیگر کشورها بودیم که این مسئله به تولید داخل لطمه وارد کرد.

وی افزود: از سوی دیگر در این سال‌ها ما شاهد قاچاق گسترده لوازم خانگی از مرزهای مختلف به داخل کشورمان بودیم که از جمله آن می‌توان به قاچاق لوازم خانگی از مرز ترکیه به ایران اشاره کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ما دیدیم با وجود آنکه بازار ایران در اختیار ال‌جی و سامسونگ بود این شرکت‌ها به محض اعمال تحریم‌ها آمریکا ایران را ترک و بازار ایران را خالی کردند و حال که گشایش‌هایی در عرصه بین‌المللی ایجاد شده ابراز تمایل کرده‌اند تا به ایران بازگردند  اما از یکسو دستور رهبر معظم انقلاب و از سوی دیگر مخالفت افکار عمومی مانع از بازگشت کره‌ایی‌ها به بازار ایران شده است

کریمی خاطرنشان کرد: ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای فرصتی طلایی برای تولیدکنندگان داخل است تا هم کمیت و هم کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند و با افزایش کمیت نیاز داخل را تأمین کنند و از نظر کیفیت نیز جوابگوی ذائقه مردم باشند.

وی افزود: کره‌ای‌ها پس از ترک ایران حتی حاضر نشدند قطعات مورد نیاز تولیدات لوازم خانگی را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار دهند و ما با تکیه بر توان داخلی توانستیم نیازمان را تأمین کنیم  امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که حتی لوازم خانگی به دیگر کشورها نیز صادر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای درست عبرتی برای شرکت‌های خارجی است که رفتار خارج از عرف با ملت ایران نداشته باشند و هرگاه دل‌شان خواست ایران را ترک نکنند.

کریمی خاطرنشان کرد: شرکت‌ ایرانی می‌توانند از فرصت پیش آمده برای تولید لوازم خانگی نهایت استفاده را بکنند و با ارتقای کیفیت کالاهای خود زمینه را برای صادرات هرچه بیشتر کالاهای‌شان به خارج فراهم آورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول