اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: صنعاء یکی از مهم ترین عوامل صلح و امنیت در منطقه و جهان است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه امنیت دریانوردی در دریای سرخ منوط به نقش صنعاء بوده است، گفت: صنعاء آماده صلح فراگیر و دائمی برای یمن است که مبتنی بر ابتکارهایی صادقانه و واقعی باشد.

مقام یمنی: صنعاء یکی از مهم ترین عوامل صلح و امنیت در منطقه و جهان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی نطقی به مناسبت پنجاه و هشتمین سالروز انقلاب ۱۴ اکتبر یمن  انقلاب آزادسازی این کشور از استعمار انگلیس تاکید کرد که یمنی‌ها از دیروز با رد قیمومیت بیگانگان و استعمارگران از شرافت و استقلال خود و کشورشان دفاع کردند.

به گزارش المسیره، «مهدی المشاط» با اشاره به دروغ پراکنی‌ها و گمراه‌سازی‌هایی که برای تهدید برشمردن صنعاء برای دریانوردی در دریای سرخ می‌شود، گفت:  صنعاء همیشه خواهان صلح است و در واقع صنعاء یکی از مهم‌ترین عوامل صلح و امنیت در منطقه و جهان و امنیت دریانوردی در دریای سرخ است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن، صنعاء را در خط مقدم مبارزه با تروریسم القاعده و داعش برای دفاع از امنیت منافع بشریت  است، گفت: صنعاء در اوج آمادگی برای همکاری با همه تلاش‌ها در حمایت از صلح و امنیت منطقه است.

المشاط، صنعاء را نماینده قانونی و واقعی خاک، ملت و تاریخ یمن خواند و گفت: به هر قیمتی تا آخرین وجب از خاک عزیز یمن را از وجود اشغالگران آزاد خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ائتلاف سعودی را به تجدید نظر در مواضع خود دعوت کرد و گفت: رسول خدا هم برای یمن و مردم آن جایگاه عظیم الشانی قائل بود، ائتلاف سعودی هم به همین شیوه به یمنی‌ها احترام گذارد.

او با اشاره به ضرورت مطرح شدن ابتکارهایی درست و عملی برای رفع محاصره علیه یمن و پایان تجاوز و اشغالگری در این کشور گفت: ما آماده صلح فراگیر و دائمی برای یمن هستیم.اگر ابتکارهایی مبتنی بر صدق نیت برای حل بحران یمن و ایجاد صلح فراهم نشود نتایج ادامه جنگ و محاصره فاجعه بار خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول