اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات لبنانی‌ها در اعتراض به سیاسی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت

مردم لبنان پنجشنبه (امروز) در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت و سیاست‌زدگی در این پرونده، تظاهرات برگزار می‌کنند.

تظاهرات لبنانی‌ها در اعتراض به سیاسی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع لبنانی گزارش دادند که امروز پنجشنبه تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم مقابل مقر دادگستری (قصر العدل) برگزار خواهد شد.

شبکه المنار گزارش کرد که این تظاهرات در اعتراض به سیاست‌زدگی در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت و محکومیت تصمیمات قاضی «طارق البیطار» و دخالت آمریکا در این پرونده برگزار می‌شود.

این تظاهرات در حالی برگزار خواهد شد که جلسه دولت برای بررسی موضوع عزل قاضی بیطار که قرار بود چهارشنبه شب برگزار شود، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی هفته جاری خود ضمن اعلام اینکه بیطار دنبال تسویه‌حساب‌های سیاسی است، عنوان کرد: «اصل این است که جناب بازپرس، به خانواده‌های شهدا بگویی که چه کسی کشتی [حامل نیترات آمونیوم] را وارد بندر کرد... با دستور چه کسی وارد کرد؟ اینها سوالاتی است که قاضی پرونده باید به پاسخ آن برسد... قاضی پرونده نباید اشتباهات قاضی سابق را تکرار کند».(جزئیات بیشتر)

چهارم آگوست ۲۰۲۰ حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در بندر بیروت منفجر شد و در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود ۶۵۰۰ مجروح شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول