اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار و گفت‌وگوی «انریکه مورا» با علی باقری در تهران + تصاویر

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

دیدار و گفت‌وگوی «انریکه مورا» با علی باقری در تهران + تصاویر

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

 

 

مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله روابط ایران و اتحادیه اروپایی، موضوع افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه از جمله دستورکارهای این نشست است.

 

 

 

 

روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره مذاکرات وین و زمان انجام آن اظهار داشت: مذاکرات وین انجام می‌شو‌د و در داخل وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.

وی با بیان این‌‌که مذاکرات، گفت‌وگوی فنی برای اطمینان از اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌هاست، یادآور شد: هیچ متن و توافقنامه جدیدی قرار نیست مذاکره شود و این گفت‌وگوهای فنی هم در مسیر عادی خود در وزارت امور خارجه توسط وزارت خارجه انجام خواهد شد.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین گفت: شبانه روز دوستان ما در حال مرور مباحث هستند. ما حتی یک ساعت را بعد از این‌که فرآیند بررسی داخلی درباره مذاکرات به جمع بندی برسد، از دست نخواهیم داد که تاریخ را نهایی کنیم و روزهای آتی روزهایی خواهد بود که فعالیت‌ها و تعاملات دیپلماتیک بیشتری را در حوزه برجام و گفت‌وگوهای وین شاهد خواهید بود. 

غروب سه‌شنبه ۲۰ مهر ماه شبکه قطری الجزیره از سفر انریکه مورا معاون جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده در مذاکرات اخیر در وین به منظور احیای برجام به تهران خبر داد و سه‌شنبه شب سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی این خبر را تأیید کرد و گفت براساس هماهنگی‌های صورت پذیرفته قبلی این سفر در روز پنجشنبه انجام خواهد شد.

 

 

وی با بیان این‌که این سفر در ادامه رایزنی‌های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله روابط ایران و اتحادیه، افغانستان و برجام انجام می‌شود، یادآور شد: رایزنی‌ها و تماس‌های دو طرف هیچگاه قطع نبوده و به صورت مستمر حول موضوعات مختلف در جریان است و این سفر نیز در همین چارچوب صورت می‌پذیرد.

صبح چهارشنبه نیز «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه در توئیتی اعلام کرد که روز پنجشنبه ۲۲ مهر ماه میزبان مورا است و مسائل دوجانبه، منطقه و مذاکرات برای برداشت تحریم‌های ظالمانه در دستورکار این سفر قرار دارد.

 

 

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از این سفر، در توئیتی اعلام کرد در سفر به ایران ضرورت ازسرگیری مذاکرات احیای برجام را مطرح خواهد کرد. 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول