اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

به کارگیری برنامه مدون عملیاتی با مشارکت صاحب‌نظران بومی در سروستان

جلسه شورای اداری شهرستان سروستان در آخرین ساعات اداری هفته در حالی برگزار شد که این جلسه میزبان وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت بود و مردم سروستان فقط یک پیام داشتند به میزان نفتی که چاه نفت شهرستان استخراج می شود به همان اندازه آب به ما برگردانید

به کارگیری برنامه مدون عملیاتی با مشارکت صاحب‌نظران بومی در سروستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سروستان، سیدرضا فاطمی امین در سفر خود به شهرستان سروستان با حضور در جلسه شورای اداری بعد از شنیدن صحبت های فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و رئیس شهرک صنعتی سروستان گفت: برخی از موضوعات عنوان شده مربوط به همکاران من در وزارتخانه ‌ای دیگر است که بنده به عرض آنها خواهم رساند و گزارش آن را خدمت رئیس جمهور ارائه خواهم کرد و بخش دیگری از صحبت ها بر می گردد به ما که اداره صنعت و معدن و تجارت در جهت بررسی و رفع مشکلات تلاش خواهد کرد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در ادامه صحبت هایش افزود: ما در گذشته متاسفانه شرایطی را در صادرات کشور ایجاد کردیم که خام فروشی مزیت بیشتری برای صادرکننده دارد و به همین خاطر، بنگاه ها در مواد پتروشیمی و فولادی و ترجیح می دهند صادرکننده باشند و محصولات خود را در اختیار کارخانه های داخل قرار ندهند.

وی با بیان اینکه در اصل شیوه مالیاتی که تعیین کرده ایم کار درستی است گفت: با حذف معافیت مالیاتی سعی کردیم از صادرات خام فروشی جلوگیری کنیم و با این حال این تصمیم نباید به نوعی باعث آسیب به صادرات محصولات نهایی شود و در همین راستا همکارنم روی این پروژه متمرکز هستند و ان شاالله به اهداف خوبی خواهیم رسید.

فاطمی امین در ادامه صحبت هایش در خصوص تامین مالی بنگاه ها و تامین مواد اولیه توضیح داد: در مورد تامین مالی طرحی را در وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت با همکاری بانک مسکن شروع کردیم به اسم تامین مالی زنجیره ای که از انحراف منابع جلوگیری و همچنین میزان مصارف رو کاهش می دهد اما چون تازه شروع شده است نمی شود برای امسال قول قطعی داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز امیدواری در خصوص رویدادهای آینده گفت: ما برای تمام شهرستان های کشور و با توجه به مشخصات خاص خودشان یک برنامه مدون عملیاتی آماده کرده ایم که مشخص می کند که در آینده در این شهرستان با توجه به امکانات و ظرفیت هایشان چه کارها یا فعالیت های صنعتی باید انجام شود.

فاطمی امین افزود: در این برنامه به مشارکت ذینفعان و کارشناسان و صاحبا نظران محلی که اشراف بیشتری در مسائل شهرستان دارند علاقه مندیم و در نظر داریم ازایده و نظرات انها استفاده کرده و این طور نباشد که کارشناسانی در این زمینه ها فعالیت کنندکه با منطقه آشنا نیستند و دوباره به مشکل بربخوریم.

وی با اشاره به مسئولین حاضر بیان کرد: از نمایندگان مردم در مجلس  و فرمانداری ها و روئسای ادارات صنعت و معدن خواستیم که در شناختن و بکار گیری افراد و کارشناسان بومی همکاری های لازم را انجام دهند و بخصوص افرادی که در این زمینه مطالعاتی انجام داده یا اقداماتی کرده اند معرفی کنند تا از این ظرفیت ها به نحوه احسنت استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مجموع مسائل تولید کنندگان در بخش صنعت، معدن و تجارت، مسائل مربوط به وزارت خانه ماست و باید پاسخگوی تمام مسائل بنگاه ها باشیم و در همین حال نباید فرافکنی کنیم چون وظیفه ما این است و باید تمام مسائل و مشکلات فعالان بخش صنعت و معدن و تجارت و به نوعی همه مواردی که مربوط به کسب و کار مردم هست پیگیری شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول