اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اراک را درست معرفی کنیم

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک گفت: باید اراک را درست معرفی کنیم چرا که انسجام فرهنگی و معرفی هنجارها باعث می‌شود که نسل جدید بداند در چه کالبدی زندگی می‌کند.

اراک را درست معرفی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، وحید میرنظامی ظهر امروز در نشست خبری هفته فرهنگی اراک اظهار داشت: حفظ نظام ارزش‌های یک شهر باید مورد توجه باشد و همه باید در حفظ این هویت تلاش کنیم که برگزاری هفته فرهنگی اراک راهکار موثری در حفظ این ارزش‌ها است.

وی با اشاره به لزوم حفظ هویت شهرنشینی تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر که متولی بخش مهمی از مباحث فرهنگی شهر است رسالت مهمی در حفظ هویت شهروندی دارد.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک گفت: همه می‌دانیم  خاطره‌های جمعی، المان‌ها، مکان‌های تاریخی، محیط طبیعی، بافت شهری، کیفیت شهری و زندگی انسان بخشی از هویت شهری را شکل می‌دهند که باید در حفظ هویت گذشته خود تلاش کنیم.

میرنظامی هویت اراک را تشکیل شده از عناصر فرهنگی اجتماعی، اعتقادی، آداب و رسوم، زبان و گویش‌های مختلف برشمرد و ادامه داد: اگر به مرور زمان به عنوان هویت شهری به آنها توجه نکنیم این هویت دچار نابودی خواهد شد.

سرپرست شهرداری اراک نیز گفت: بافت شطرنجی اراک اجتماعی و بر اساس نگاه و پیوندهای اجتماعی احداث شده است.

محمد جعفرپور در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن شهر اراک  اظهار کرد: وقتی که طراحان شهری و شهرسازان شهرها را مورد مطالعه قرار دادند امروزه به این نتیجه رسیدند که برخی شهرها به شهرهای ماشین محور تبدیل شدند چیزی که امروز در اکثر شهر ها تسلط ماشین و خودرو بر انسان است در شهرهای کشور ما نیز این نکته دیده می شود و جایگاه انسانی در شهرها کمرنگ شده نگاه بیشتر به سمت ثروت و سرمایه خودرو بوده است.

وی افزود: در شهر اراک هم تسلط خودرو و صنعت بیشتر دیده می‌شود تا فرهنگ و انسان، اکثر معابر شهر فاقد امنیت گذر انسان‌ها و تفرج انسان‌ها بوده است.

سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: نکته‌ای که در اراک وجود دارد این است که بر اساس رشد شتابان شهری و تسلط خودرو بر شهر و انسان خلا فرهنگ دیده می شود، پیوندهای انسانی در شهر کم است.

جعفرپور با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ در شهرها جایی ندارد و گسترش شهرنشینی باعث شده کمبود پیوندهای اجتماعی بیشتر نمایان شود اضافه کرد: احیای هویت فرهنگی و افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقای تعلق خاطر شهروندان به شهر از دلایل نامگذاری روز شهر اراک است.

وی یادآور شد: به مناسبت روز اراک که البته اجرای برنامه‌ها در طول یک هفته برنامه ریزی شده است مباحث مختلف از جمله برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری اجرا می شود.

سرپرست شهرداری اراک شعار روزهای اول تا هفتم را به ترتیب شامل «اراک مهد فرهنگ و ادب»، «اراک شهر شهیدان و امیران»، «اراک پایگاه اولین گام‌های انقلاب»، «اراک شهر هالمان و مهد فرزانگان»، «اراک خاستگاه پهلوانان و قهرمانان»، «اراک شاهکار معماری نوین ایران» و «اراک خاستگاه صنعت» برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول