اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشدید مبارزه با سرقت در شهرستان شهرضا/ کاهش ۳۷ درصدی سرقت‌ از‎ منازل

فرمانده انتظامی شهرضا گفت: با اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت در شهرستان شهرضا سرقت منازل 37 درصد کاهش داشته است.

تشدید مبارزه با سرقت در شهرستان شهرضا/ کاهش ۳۷ درصدی سرقت‌ از‎ منازل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، صادق کاظم‌زاد عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه هفته ناجا فرصت ارزشمندی است تا نیروی انتظامی اقدامات و خدمات خود را به آگاهی مردم برساند، اظهار داشت: امروز همکاران ما بهترین مدافع برای انقلاب و پشتیبانی مستحکم برای حفظ ارزش‌های نظام هستند.

فرمانده انتظامی شهرضا با بیان اینکه پلیس در رویکرد جامعه محوری خود نقش تبعیت از قانون و رعایت حقوق شهروندی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است، افزود: انجام دقیق، منظم و بهینه مأموریت‌ها اعتماد مردم را به خدمت‌گزاران خود در مجموعه نیروی انتظامی افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه امروز پلیس برای دستیابی بهتر به اهداف و برنامه‌های خود به سوی هوشمندی حرکت می‌کند تا بتواند خدمات بهتری را به مردم ارائه کند، گفت: امروز نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی انقلابی در جهان می‌درخشد و پلیس چهره بسیار مقبولی در کشور و میان مردم دارد و توانسته جای خود را به عنوان نیروی مدنی باز کند.

کاظم‌زاد برخورد با اراذل و اوباش، عاملان قاچاق و فروش مواد مخدر و سارقان را در دستور کار این نیرو در سال ۱۴۰۰ دانست و اضافه کرد: امروز پلیس با چشمانی بیدار و با عزمی راسخ‌تر از گذشته بر رفتار مجرمان و به ویژه اراذل و اوباش اشرافیت کامل دارد.

پلیس به معضل سرقت نگاه ویژه‌ای دارد

فرمانده انتظامی شهرضا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف پلیس جلب رضایت مردم، حفظ امنیت جامعه و برخورد قاطعانه با افرادی است که به هر دلیلی قصد ایجاد ناامنی دارند، بیان کرد: برخی معضلات اجتماعی مانند پدیده سرقت ممکن است باعث ایجاد ناامنی در جامعه شود؛ پلیس به معضل سرقت نگاه ویژه‌ای دارد و حتی یک مورد آن را نیز زیاد می‌داند از این رو تمهیدات خاصی را برای مقابله با این موضوع اندیشیده و از عموم شهروندان نیز توقع دارد نهایت همکاری را با نیروی انتظامی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه هدف اول پلیس شهرستان شهرضا حفظ و برقراری امنیت و پیشگیری از جرایم به ویژه جرایمی مانند سرقت و در مرحله بعد کشف سریع سرقت‌های انجام شده است، افزود: ارتقا آموزش‌های عموی مردم در زمینه آسیب‌های اجتماعی در گرو همکاری رسانه و مطبوعات و پلیس است.

کاظم‌زاد با اشاره به آمار کشفیات و اجرای طرح‌های انضباط اجتماعی در ۶ ماهه اول سال جاری در شهرضا گفت: بیش از ۹۰ طرح انضباط اجتماعی توسط پلیس‌های تخصصی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های شهرستان شهرضا انجام شده که منجر به دستگیری ۲ هزار و ۵۰۴ نفر از مخلان نظم و امنیت، قاچاقچیان و سوداگران مرگ در سطح شهرستان و گلوگاه شهید امامی و کشف بیش از ۲ تن ۳۶۰ کیلو انواع مواد مخدر و افزایش ۵۰ درصدی دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر و ۱۰ درصدی معتادان متجاهر شده است.

افزایش ۶۷ درصدی کشف انواع کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرضا از کشف و توقیف انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۲۸۵ میلیارد ریال در سطح شهرستان و گلوگاه شهید امامی رامشه خبر داد و گفت: با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا شاهد افزایش ۶۷ درصدی کشف انواع کالای قاچاق در شهرضا بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری طرح تشدید مبارزه با سرقت در شهرستان شهرضا به اجرا در آمده است، بیان کرد: نتایج حاصله آن عدم وجود سرقت‌های مسلحانه، کاهش ۴۴ درصدی سرقت‌های موتورسیکلت، کاهش ۴۳ درصدی سرقت‌های اماکن دولتی، کاهش ۳۷ درصدی سرقت‌‎ منازل، کاهش ۳۵ درصدی سرقت‌های محتویات و قطعات خودرو، کاهش ۳۲ درصدی سرقت‌های خودرو ، کاهش ۳۱ درصدی سرقت‌های احشام، کاهش ۲۳ درصدی سرقت‌های خشن و به عنف و دستگیری ۳۲۵ نفر سارق حرفه‌ای در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد دستگیری سارقان افزایش داشته است.

کاظم‌زاد با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشف سرقت‌ها از استرداد بسیاری از اموال کشف شده به مال‌باختگان افزود: تماس مردمی با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در سال جاری ۲۰ درصد کاهش داشته است و در ۴ ماه گذشته ۱۵۶ هزار و ۷۹ تماس مردمی با این سامانه برقرار شده است، که این کاهش تماس‌ها نویدبخش امنت بالا و عدم لزوم تماس با پلیس را نشان می‌دهد.

برخورد با ناهنجاری‌های ترافیکی زیر ذره‌بین پلیس

فرمانده انتظامی شهرضا ادامه داد: امسال پلیس شهرستان شهرضا تمام توان خود را در تمام زمینه‌های فرهنگی و عملیاتی به کار گرفته است تا بتواند با برخورد مناسب با ناهنجاری‌های ترافیکی نسبت به کاهش تصادفات و تخلفات و کاهش اقدامات مجرمانه اقدام کند، در این راستا پلیس به عنوان بازوی اجرایی قانون از عموم شهروندان و سازمان‌ها درخواست می‌کند با مدنظر قرار دادن اصل امر به معروف، خود و دیگران را به رعایت قانون دعوت و پلیس را در تحقق این امر یاری کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد پلیس راهور شهرضا گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۱ درصد تصادفات جرحی در شهرستان کاهش داشته است و مقابله با مظاهر علنی فساد ۸ درصد افزایش داشته است.

کاظم‌زاد با بیان اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ۹ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: کل تخلفات خودرویی در شهرستان شهرضا ۹ درصد و شماره‌گذاری موتورسیکلت ۸۴ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول