اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مشکل پتروشیمی شهرستان‌های فارس مرتفع می‌شود

وزیر نفت با اشاره به رفع مشکل پتروشیمی در شهرهای فیروزآباد، داراب، فسا و جهرم گفت: هر سرمایه گذاری که حاضر باشد، در حوزه پایین‌دست، پتروشیمی و پارک‌های زنجیره‌ای صنایع تکمیلی سرمایه گذاری کند، هر گونه حمایت و مجوز خوراک را تضمین خواهم کرد.

مشکل پتروشیمی شهرستان‌های فارس مرتفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، جواد اوجی در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد که با حضور فرمانداران، ائمه جمعه شهرستانهای فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند و نماینده مردم این حوزه انتخابیه برگزار شد اظهار داشت: توسعه میادین گازی در دستور کار خواهیم داشت و امشب در جلسه شورای اداری استان مباحث اشتغال، آب شرب، کشاورزی و ... مطرح خواهم کرد.

وی افزود: طی دو جلسه که در تهران برگزار شده در حوزه نفت بالغ بر هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان که بخشی اعظم آن در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده به استان فارس اختصاص داده شده است.

وزیر نفت دولت سیزدهم ادامه داد: از این مبلغ بخش اعظم آن به شهرستان فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند و جاده شیراز- کوار- فیروزآباد اختصاص خواهد گرفت.

اوجی اضافه کرد: با توجه به شرایط بحرانی و خاص جاده فیروزآباد- کوار و فیروزآباد- جم-عسلویه ۸۰۰ میلیارد تومان به این محور اختصاص داده خواهدشد.

وی بیان داشت: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را تهاتر با نفت خواهیم کرد.

وزیر نفت ابراز داشت: بخش زیادی از این پروژه های عمرانی که در کشور وجود دارد و در شهرستانها و استان ها بیش از چندین سال به طول انجامیده با روش جدید قابل حل خواهد بود.

اوجی خاطرنشان کرد: خداوند به استان فارس نعمت های فراوانی عطا کرده که دومین استان از نظر ذخایر گاز بوده و ۱۱۴ میلیون مترمکعب در روز توان تولید این ذخایر بوده است.

توسعه میدان دالان و فاز دوم پالایشگاه فراشبند در برنامه قرار می گیرد

وی گفت: میادین نفتی فارس تا ۱۱۰ میلیون متر مکعب دیگر جای توسعه دارد و برای توسعه جدید این میادین از جمله توسعه میادین گازی آغار، فاز دوم آن با معرفی پیمانکاران شروع به کار خواهد شد و در اولویت کاری قرار می گیرد.

وزیر نفت تصریح کرد: با توسعه میادین گازی این شهرستان بخش زیادی از مشکلات اشتغال مرتفع خواهد شد.

اوجی افزود: با توسعه میادین گازی، ۲۴۰ میلیون متر مکعب تولید گاز خواهد داشت و جزء اولویت های برنامه کاری وزارت نفت خواهد بود.

وی ادامه داد: بحث افزایی میدان دالان توسعه فاز دوم پالایشگاه فراشبند در برنامه قرار خواهد گرفت.

وزیر نفت اضافه کرد: دربحث مسئولیت اجتماعی پروژه‌هایی با هماهنگی استاندار و سازمان برنامه استان بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ پروژه آموزشی، رفاهی، بهداشتی و فرهنگی اختصاص داده شده که تاکنون سابقه نداشته وزارت نفت تا این بعد مسئولیت های اجتماعی بپذیرد.
اوجی بیان داشت: هر پروژه‌ای که در این منطقه توسعه پیدا کند در نظر داریم تا سقف ۴ درصد آن پروژه به عنوان مسئولیت اجتماعی در این منطقه هزینه شود.

 ۱۰۰ روستا در استان فارس تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد

وی گفت: در توسعه یک میدان گازی حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بار مالی داشته که قول خواهم داد چهار درصد از این مبلغ صرف مسئولیت اجتماعی در استان شود.

وزیر نفت ابراز داشت: در بحث گاز رسانی تا پایان سال ۱۰۰ روستا در این استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و اعتبارات مطلوبی در این خصوص دیده شده است.

 مشکل پتروشیمی فیروزآباد، فسا، داراب و جهرم مرتفع می شود

اوجی خاطرنشان کرد: پتروشیمی فیروزآباد به جد پیگیر خواهم بود و تضمین تامین خوراک این پتروشیمی داده شده و هر سرمایه گذاری که حاضر باشد، در حوزه پایین دست و پتروشیمی و پارکهای زنجیره‌ای صنایع تکمیلی سرمایه گذاری کند، هر گونه حمایت و مجوز خوراک و تضمین خواهم کرد.
وی تصریح کرد: پتروشیمی فیروزآباد طی جلسه‌ای با قرارگاه خاتم مقرر شد تعیین تکلیف کرده و هلدینگ‌های بزرگی در کشور هستند که با قرارداد می توانند مردم و منطقه را از بلاتکلیفی درآورند و مشکل پتروشیمی فیروزآباد، فسا، داراب و جهرم مرتفع خواهد شد.

سپس در ادامه نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی با بیان ظرفیت بالای گردشگری، راه های حوزه انتخابیه، ایجاد امنیت راه‌ها و پیگیری اعتبارات مسئولیت های اجتماعی حوزه نفت  خواستار شدند.

 محمد مهدی فروردین به محرومیت حوزه انتخابیه با وجود منابع عظیم نفت و گاز اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی در بحث توسعه میادین و رفع مشکلات حوزه های بهداشت و درمان، آموزش، ورزش و فرهنگ را از مسئولیت های اجتماعی حوزه نفت خواستار شد.

 وی افزود: مصوباتی جهت تامین اعتبار در خصوص پروژه های استراتژیک اعم از جاده شیراز_ عسلویه، کوارفیروزآباد و باند دوم فیروزآبادجم صورت گرفته است.

نماینده فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند ادامه داد: همچنین مساعدت لازم جهت تخصیص اعتبار در خصوص جاده  آغارهنگام و میمند دو راهی عسلویه صورت گرفته است.

فروردین از سایر دستاوردهای حوزه انتخابیه به تخصیص اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و ورزش اشاره کرد.

 وی ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری که مهمترین سرمایه یک ملت سرمایه انسانی است، خواستار به کارگیری نیروهای انسانی توانمند حوزه انتخابیه در وزارت نفت و انرژی شد.

تکمیل باند دوم جاده فیروزآباد- کوار و فیروزآباد-جم دغدغه مردم است

در ادامه فرماندار شهرستان فیروزآباد با بیان این که حمل ونقل از زیرساخت های اصلی توسعه در هر کشوری است و بخش مهمی از درآمدهای اقتصادی مربوط به آن است اظهار داشت: به همین دلیل توسعه زیرساخت های حمل ونقل برای افزایش منابع درآمدی برای کشورها اولویت دارد و این بخش در اقتصاد دارای اهمیت ویژه است.

وی با اشاره به این که مهم ترین مولفه توسعه برای حمل و نقل، جذب سرمایه است افزود:همیشه یکی از دلایل عدم توسعه زیرساخت های حمل ونقل کشور کمبود سرمایه در این بخش بوده که تحریم ها آن را تشدید کرده است.

حسین آرگیو با اشاره به تکمیل پروژه های جاده ای و پیشرفت لاک پشتی در این شهرستان خواستار تسریع در اجرای این پروژه ها شد و ادامه داد: تکمیل بزرگراه فیروزآباد-کوار  و فیروزآباد-جم و همچنین تعریض و دو بانده نمودن فیروزآباد-میمند و فیروزآباد قیروکارزین از جمله دغدغه های این شهرستان است که باید در جهت استاندارد سازی و پیشگیری از تلفات و حوادث جاده ای گام برداشت. 

فرماندار شهرستان فیروزآباد در بخش دیگری خواستار توسعه میدان گازی آغار شد و اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی میادین گازی منجر به توسعه پایدار شهرستان می شد که باید با توجه به ظرفیت موجود نگاه ویژه ای صورت گیرد.

مسئولیتهای اجتماعی شرکت گاز در شهرستان به درستی انجام نشده است

وی با انتقاد از شرکت گاز بیان داشت: مسئولیت های اجتماعی شرکت گاز در شهرستان به درستی انجام نشده و هیچ پروژه ای در شهرستان اجرا نکرده اند. 

در این جلسه تکمیل سد تنگاب ، خط انتقال آب شرب و کشاورزی و و تکمیل تصفیه خانه آب شهر فیروزآباد از دیگر مطالبات فرماندار شهرستان فیروزآباد بود.

رئیس شورای شهر فیروزآباد افزود: پالایشگاه آغار و دالان به اسم شهرستان فیروزآباد افتتاح شد و امروز پالایشگاه آغار روزانه ۲۴ میلیون متر مکعب تولید و سه هزار و ۷۰۰ پشکه میعانات گازی دارد.

وی ادامه داد: آیا این نگاه عدالت محوری درست است که کمتر از ۱۰ درصد نیروی آغار و دالان از جوانان فیروزآباد است؟ 

 ۱۳ هزار جوان بیکار با تحصیلات دانشگاهی در فیروزآباد 

مسلم اولاد اضافه کرد: امروز در شهرستان فیروزآباد ۱۳ هزار نفر در سامانه کاریابی ثبت نام کرده اند و بیکار هستند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی های مرداد ماه در شهرستان فیروزآباد و جان باختن چهارتن از اهالی این شهرستان گفت: برای تامین آب و در جهت امدادرسانی نیازمند هماهنگی با پالایشگاه آغاردالان بودیم که تا ساعت ۱۲ شب این اتفاق رخ نداد امروز نیازمند این هستیم منطقه آغار از بخش دالان جدا شده و استقلال پیدا کند.

رئیس شورای شهر فیروزآباد بیان داشت: ماحصل بزرگراه فیروزآباد-جم- عسلویه فقط برای فیروزآباد از بین رفتن جوانان نخبه در این جاده و نابودی زیرساخت‌های شهرستان بوده است.

جاده های فیروزآباد جولانگاه خودروهای سنگین و سبک 

اولاد خاطرنشان کرد: در دهه اخیر روزانه بیش از ۲ هزار خودرو در این جاده تردد کرده‌اند و این جاده جولانگاه خودروهای سبک سنگین بوده و تمام زیرساخت‌های معابر شهری این شهرستان تخریب شده که نیازمند دو هزار ۵۰۰ تن قیر جهت ترمیم این زیرساخت‌ها هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: از تردد خودروهای سنگین در این محور واژگونی کامیون میعانات گازی باعث شد تا ۵ حلقه چاه آب شرب این شهرستان از مدار خارج شود و تاکنون پرونده در مراجع قضایی در حال پیگیری است که تاکنون کسی زیر بار این مسئولیت نرفته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول