اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مردم آبادان و خرمشهر هیچ منفعتی از منطقه آزاد اروند نبردند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اروند گفت: قرار بر این بود که در منطقه آزاد اروند با توجه به  الحاق دو شهر آبادان و خرمشهر به این محدوده مردم از منافع این منطقه بهره‌مند شوند اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که مردم فقط از مضرات آن بهره‌ بردند.

مردم آبادان و خرمشهر هیچ منفعتی از منطقه آزاد اروند نبردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار بر این بود که در منطقه آزاد اروند با توجه به  الحاق دو شهر آبادان و خرمشهر و به این محدوده مردم بتوانند از منافع این منطقه بهره‌مند شوند اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که مردم فقط از مضرات آن بهره‌مند شدند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اروند با بیان اینکه با منطقه آزاد شدند اروند هزینه ی زندگی، مسکن و اجاره در آبادان و خرمشهر بالا رفته ، اما مردم هیچ منفعتی حتی از بابت معافیتها هم ندارند به نظر من این ظلم مضاعفی به مردم مظلوم آبادان و خرمشهر است.

وی با بیان اینکه این کاری فرابخشی است و بایستی تمام دستگاههای ذیربط در این موضوعات به صورت منسجم به اجرای قانون بازگردند افزود: اگر این اتفاق بیفتد آن منافعی که متصور بوده اتفاق می افتد و اولین کار اینست که این انسجام را ایجاد کنیم و بتوانیم این منافع این منطقه را مشمول حال مردم کنیم یا اگر قرار نیست این منافع به مردم برسد بایستی این شهرها را از پوشش منطقه آزاد خارج شوند تا حداقل مشکلاتشان حل شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: این قول را میدهم که پیگیری این موضوع باشم و مسائل قانونی مناطق آزاد را حل کنیم مدیریت واحد نیاز دارد. اینجا مشکلات ناشی از تداخل مدیریتی دلیل اصلی این مشکلات است کسی در این جا نمیداند که متولی منطقه آزاد است و یا دیگر دستگاهها، و کسی نیز پاسخگو نیست.

وی افزود: دستگاههای دولتی بایستی به قانون تمکین کنند قانون شفاف در مورد مناطق آزاد صحبت کرده و بایستی به قانون تمکین کنند تا بتوانیم مطالبات مردم را ادا کنیم.لذا مدیریت یکپارچه در این منطقه نیاز است.

وی در  خصوص بحث حمایت مالی منطقه آزاد اروند از تیم صنعت نفت آبادان بیان کرد: یک سری مشکلات حقوقی و قضایی در منطقه آزاد اروند بوجود آماده که مسوولان، صاحب امضای مجازش امکان صدور چک از منابع منطقه آزاد اروند را ندارد در اسرع وقت تلاش میکنیم تا مدیریت یکپارچه در اینجا ایجاد کنیم و اختیارات لازم به مدیرعامل و هیات مدیره داده شود و تغییراتی لازم انجام می‌شود اگر این مسئله حل شود دیگر مسائل از جمله مشکل مالی صنعت نفت هم حل می‌شود منابع موجود هست اما امکان صدور چک وجود ندارد.

 

انتهای پیام /72058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول