اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

در صورت استفاده از ظرفیت‌ها، فارس استان پیشرو در کشور خواهد بود

استاندار فارس گفت: استان فارس دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند نسبت به سایر استان‌های کشور متفاوت باشد و ظرفیت‌هایی در این استان وجود دارد که اگر به بهره برداری برسد شاهد خواهیم بود که فارس در زمره استان‌های پیشرو خواهد بود.

در صورت استفاده از ظرفیت‌ها، فارس استان پیشرو در کشور خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان فارس بیان کرد: امید است با حضور رئیس جمهور دولت سیزدهم بتوانیم نور امید را به قلب مردم بتابانیم زیرا دولت اهتمام ویژه ای به حل مشکلات مردمی دارد.

استاندار فارس متذکر شد: مشکلات مزمنی در فارس وجود دارد که شامل مشکلات موجود در اطراف حرم است، این در حالی است که دسترسی به حرم از طریق قطار شهری وجود ندارد و معضلات بافت پیرامونی حرم نیز به گونه‌ای است که چهره زیبای حرم سوم را مخدوش کرده است.

وی افزود: خشکسالی و تأمین آب نیز یکی از مشکلاتی است که در استان فارس جزء اولویت‌ها بوده این در حالی است که مسیرهای مواصلاتی فارس نیز دارای مشکلات اساسی است زیرا استان فارس اولین استان کشور به علت تصادفات جاده‌ای است.

به گفته این مقام مسئول راه آهن، صنایع تعطیل شده، تسهیلات بانکی، شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه ناقص، برگرداندن صنایع تولیدی راکد به چرخه تولید، بازگشت فارس به قطب صنایع الکترونیک، خام فروشی، نبود صنایع تولیدی، تکمیلی، نبود گردشگری سلامت، مذهبی، تأخیر در صدور مجوز شرکت‌های دانش بنیان، بلاتکلیفی ۶ پتروشیمی استان، توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر، موانع تولید و جذب سرمایه گذار از جمله مشکلاتی است که در فارس وجود داشته و می‌توان با تفویض اختیارات به استان این مشکلات را برطرف نمود.

ایمانیه تاکید کرد: استان فارس در حوزه صادرات و حوزه عشایری مشکل دارد این در حالی است که مکانیزه کردن کشاورزی در فارس بسیار مهم است از این رو باید فرایند تولید محصولات کشاورزی در فارس تغییر کند.

استاندار فارس یادآور شد: ورزشگاه‌هایی در فارس ساخته شده که جانمایی‌شان مشکل دارد از این رو شاهد مشکلات مختلفی در تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه‌های فارس هستیم.

او ادامه داد: ایده شهر سلامت برای اولین بار در فارس مطرح شد و امید است با همکاری دولت بتوانیم زمینه لازم را برای فعالیت‌های اجرایی در این حوزه فراهم آوریم.

وی تاکید کرد: فارس آماده آن است که نهضت مسکن سازی را اجرایی کند.

وی به رئیس جمهور پیشنهاد داد: در راستای تحکیم وحدت خانواده پیشنهاد می‌شود بانوان مشغول در دستگاه‌های دولتی به صورت نیمه وقت فعالیت کرده و به صورت تمام وقت حقوق دریافت کنند و این وقت اضافه را به خانواده اختصاص دهند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول