اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توجه به پروژه‌های اولویت‌دار استان مد نظر است/ به آینده کشور بسیار امیدوارم

رئیس جمهور کشورمان در جلسه شورای اداری استان فارس بر استفاده از کلیه ظرفیت‌های استان تاکید کرد و رونق تولید را راه نجات استان و کشور دانست.

توجه به پروژه‌های اولویت‌دار استان مد نظر است/ به آینده کشور بسیار امیدوارم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس با بررسی نتایج بازدیدهای وزرا و معاونان آنها از شهرستانهای مختلف استان فارس بر استفاده از تمام ظرفیت های استان فارس تاکید کرد و اظهار داشت: موارد مطرح شده تنها بخشی از مسائل و مشکلات استان است که دارای اولویت می‌باشد.

او با اشاره به اینکه پروژه های نیمه تمام باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: تا پیش از تمام شدن پروژه های ناقص، پروژه جدیدی  نباید آغاز شود.

وی با تاکید بر هماهنگی کلیه مدیران و مسئولان در استان و هماهنگی با مرکز اظهار داشت: مجموعه نظام و کسانیکه به نام دولت یا حکومت به مردم خدمت می کنند باید در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

او در ادامه با اشاره به پیشرفت ۸۷ درصدی یک کارخانه در استان فارس گفت: کارخانه‌ای که ۸۷ درصد پیشرفت دارد نباید ۸ سال معطل دریافت تسهیلات جهت تکمیل ۱۳ درصد باقی مانده باشد.

رئیسی در ادامه به بحران خشکسالی و مسائلی که استان به آن مبتلا است اشاره کرد و گفت: بحرانی همچون خشکسالی نباید ما را متوقف کند بلکه باید با برنامه‌ریزی صحیح از این مشکل و محدودیت خارج شویم چنانچه کمیته ای جهت بررسی بحران خشکسالی توسط وزیر نیرو تشکیل شده است که اگر بحث آب با عدالت توزیع شود و مردم در جریان امور قرار گیرند قطعاً نتیجه رضایت بخش خواهد بود.

صحبت با مردم را بسیار می‌پسندم

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در ادامه با تاکید بر اینکه صحبت کردن با مردم اقدامی بسیار زیبا و پسندیده است و بنده نیز آن را بسیار می پسندم گفت: از استاندار نیز می‌خواهم که در بین مردم حضور یابد و با مردم صحبت کند.

او در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس یک استان فرهنگی است اظهار داشت: تمدن، تاریخ، بزرگانی چون احمدبن موسی و سید علاالدین حسین، شعرا و فلاسفه برکاتی هستند که استان فارس را تبدیل به یک قطب فرهنگی کرده است لذا جایگاه فرهنگی شیراز و فارس به عنوان سومین حرم اهلبیت حفظ شود.

او با اشاره به اینکه پیشینیان در این راستا زحمت کشیدند و امروز نیز باید برای این مهم زحمت کشیده شود تاکید کرد: باید به گونه‌ای رفتار شود که آیندگان نیز بتوانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

ساماندهی اطراف حرم شاهچراغ علیه السلام بحث دیگری بود که ریاست جمهور به آن اشاره کرد و گفت: در این راستا جلساتی با مدیریت استاندار تشکیل شود تا اطراف حرم خود طور کامل ساماندهی گردد.

فعال شدن صنایع غیر فعال و نیمه‌فعال در فارس نیز همچون کارخانه آزمایش از دیگر مواردی بود که آیت الله رئیسی به آن اشاره و تاکید کرد: چرا از کارخانه‌هایی همچون آزمایش که محصولاتش زبانزد بود و هنوز هم در خانه‌های برخی از ما وجود دارد تنها باید یک اسم باقی مانده باشد.

او با اشاره به اینکه برخی از قسمت های این کارخانه تبدیل به انبار پیاز شده است، گفت: این کارخانه دیگر نه کارگری دارد و نه کارگاهی لذا از دستگاه قضایی درخواست می‌کنم که با پیگیری این موضوع در استان و همچنین در سطح کشور برای بازگشت به تولید این کارخانه تلاش کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ما در کشور باید تولید کننده باشیم چرا که تولید راه نجات اقتصاد کشور است، اظهار داشت: تولید در همه مقوله های مختلف از جمله صنایع و کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد چرا که این کشور برای اینکه اقتصاد مقاومتی را که فرموده چندین ساله رهبر معظم انقلاب است در همه ابعاد اجرایی کند باید به بحث تولید روی بیاورد و تولید را در کشور رونق دهد.

او تولید را یک مسئله محوری عنوان کرد و گفت: فارس در حوزه تولید حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که متاسفانه به خاطر برخی مشکلات دچار توقف شده است؛ لذا بانکها باید تسهیلات را به سمت تولید ببرند تا افزایش نقدینگی در کشور رونق بگیرد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به فعال شدن اقتصاد گردشگری اشاره و تاکید کرد: شیراز  آب و هوا و فضای مناسبی برای گردشگری دارد، زیرساخت‌های گردشگری زیارت، سلامت و سیاحت در این استان فعال است و لذا اقتصاد گردشگری باید بیش از این رونق گیرد، همچنین این نکته نیز مدنظر قرار داده شود که بخشی از درآمد گردشگری صرف خود منطقه شود.

او با بیان این که بازدید از برخی روستاها و اطراف مناطق گردشگری نشان می‌دهد که آن روستا شرایط نامساعدی دارد گفت: چرا نباید برای آبادی روستاها و مناطق اطراف بناها و آثار گردشگری هزینه شود و فقط به بنای گردشگری توجه شود؟

مقام عالی دولت در ادامه به بحث گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: شیرازی‌ها و ایرانی‌های مقیم خارج از کشور بدانند که استان فارس بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی به ویژه در بحث تکمیل زنجیره ارزش است.

وی در ادامه با اشاره به گام دوم انقلاب گفت: در این مقطع تاریخی در بستر گام دوم انقلاب که مخاطبش همه ما هستیم، هم وضع موجود و هم وضع مطلوب به خوبی در آن ترسیم شده است لذا باید نسبت به اجرای اسناد بالادستی همت مضاعفی به خرج داد و کارهای بیشتر و برتری را با حضور همه فرهیختگان، علما نیروهای تحصیلکرده و صاحب‌نظران انجام داد؛ چرا که این اتفاقات می‌تواند گره‌گشا باشد.

او از استاندار فارس خواست که فرهیختگان و صاحبنظران استان را به نحوی به کارگیری گیرد و از اندیشه بلندشان در توسعه و پیشرفت استان جهت برون رفت از مسائل مختلف همچون بیکاری و غیره که مردم را آزار می‌دهد استفاده کند و در این راستا دولت نیز به دنبال آن است که علی‌رغم همه محدودیت‌ها در عمل به مردم امیدواری داده و کمک کنند تا آینده روشن محقق شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول