اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نگرانی فزاینده سناتورهای آمریکایی از «بحران سندروم هاوانا»

گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه کشورشان مبتلا شدن دیپلمات‌های آمریکایی به عارضه موسوم به «سندروم هاوانا» را تهدیدی مهم علیه امنیت ملی آمریکا توصیف کرده‌اند.

نگرانی فزاینده سناتورهای آمریکایی از «بحران سندروم هاوانا»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواستار اقدام فوری در خصوص «سندروم هاوانا» شده‌اند.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه که نسخه‌ای از آن به رویت سی‌بی‌اس رسیده این بیماری مرموز را که گریبان‌گیر صدها نفر از دیپلمات‌های آمریکایی در سفرهای خارجی شده، «تهدیدی مهم علیه امنیت ملی آمریکا» توصیف کرده‌اند.

این نامه در شرایطی نوشته شده که اخیراً ده‌ها گزارش جدید از ابتلا به سندروم هاوانا در کشورهای کلمبیا، اتریش، آلمان، ویتنام و دیگر کشورها منتشر شده است. در بسیاری از این موارد، نشانه‌های این بیماری در نزدیکی مقام‌های ارشد آمریکایی که در حال سفر خارجی هستند مشاهده شده است. 

وزارت خارجه آمریکا در روزهای گذشته متهم شده که بحران مربوط به سندروم هاوانا را با جدیت و تمرکز لازم دنبال نکرده است.

در نامه سناتورهای آمریکایی آمده است: «ما به شدت نگران هستیم که گزارش‌های مربوط به موارد ابتلا رو به فزونی هستند. روشن است که دیپلمات‌ها و دیگر پرسنل آمریکایی کماکان در معرض تهدید قرار دارند و این مسئله تهدیدی مهم و بی‌امان علیه امنیت ملی‌مان است.»

در ادامه این نامه آمده است: «معتقدیم که این تهدید به بالاترین سطح توجه از سوی وزارت خارجه آمریکا نیاز دارند و از این بابت که وزارت خارجه به این بحران توجه مورد نیاز را مبذول نداشته است نگرانیم.»

این بیماری برای اولین بار سال ۲۰۱۶ در میان مقامات سفارت آمریکا در پایتخت کوبا گزارش شد و به همین دلیل سندروم هاوانا لقب گرفته است.علائم مرتبط با این بیماری مرموز شامل سرگیجه، سردرد، خستگی، تهوع، اضطراب، مشکلات شناختی، صدای زنگ در سر و از دست دادن حافظه است.

مقامات آمریکایی بر این باور هستند که این علائم ناشی از نوعی منبع انرژی مستقیم است.

چندی قبل مدیر سیا گفته بود حدود ۲۰۰ مقام آمریکایی و خویشاوندان آن‌ها به سندروم هاوانا مبتلا شده‌اند که حدود ۱۰۰ مورد آن‌ها مأموران سیا هستند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول