اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

احیای میانکاله؛ گزینه‌ای فراموش شده روی میز مسوولان

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ورود پرندگان مهاجر در میانکاله گفت: در بحث احیای خلیج و تالاب میانکاله برنامه و مصوبات مختلفی داشتیم اما دستگاه‌های متولی اقدام خاصی در زمینه احیای میانکاله انجام ندادند.

احیای میانکاله؛ گزینه‌ای فراموش شده روی میز مسوولان

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دو سال است که به‌دلیل بیماری بوتولیسم شاهد تلفات پرندگان در میانکاله هستیم که براساس گزارش‌ها تلفات به بیش از ۸۰هزار قطعه پرنده رسیده است.

تراژدی تلخ تلفات پرندگان طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در میانکاله رقم زد به‌طوری‌که روزهای غم‌انگیزی را ر بهشت پرندگان رقم زد.

بعد از مشخص شدن دلیل تلفات پرندگان که باتوجه به انجام آزمایش‌ها بوتولیسم اعلام شد که به‌دلایل مختلف از جمله بحث خشکی و تنش آبی، فاضلاب‌ها و آلودگی و سایر موجب شد که در این راستا ضرورت احیای میانکاله مطرح شد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس با
نگرانی از وضعیت تالاب میانکاله باتوجه به حضور پرندگان مهاجر، اظهار کرد: در بحث احیای خلیج و تالاب میانکاله برنامه و مصوبات مختلفی داشتیم.

وی با اشاره به ورود پرندگان مهاجر در میانکاله، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی اقدام خاصی در زمینه احیای میانکاله انجام ندادند و از این شرایط نگران هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: یکسری اقداماتی که باید توسط محیط زیست انجام می‌شده، انجام شده و برخی در مراحل پایانی است ولی در سایر موارد شاهد اقدام خاصی نبودم که ما را نگران کرده است.

به گزارش فارس، مدیرکل محیط زیست مازندران در اردیبهشت امسال طی مصاحبه با فارس از اجرای طرحی برای احیای میانکاله خبر داده بود و عنوان کرد؛ چندین کار به موازات هم برای احیای میانکاله در حال انجام  است.( بیشتر اینجا بخوانید)

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول