اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افغانستان نباید پایگاه جاسوسان آمریکا شود

امام جمعه اراک گفت: افغانستان نباید پایگاه جاسوسان آمریکا و انگلیس و تولید مواد مخدر و در نهایت سبب درگیری جمهوری اسلامی شود.

افغانستان نباید پایگاه جاسوسان آمریکا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌ الله دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نمازجمعه  شهر اراک در مصلی بیت المقدس اظهار کرد: کشورهای همسایه همه در منافع و مصالح مشترک باید کمک یکدیگر باشیم و مقابل دشمن بایستیم.

وی تصریح کرد: دفاع از منافع دنیای اسلام وظیفه همه کشورهای اسلامی است و با کمک یکدیگر است که می‌توان مقابل دشمن اسلام ایستاد و به پیروزی رسید.

امام جمعه اراک با اشاره به وضعیت افغانستان گفت: این کشور نباید پایگاه جاسوسان آمریکا و انگلیس و تولید مواد مخدر و در نهایت سبب درگیری جمهوری اسلامی شود.

دری با اشاره به نزدیکی هزار کیلومتر مرز افغانستان با ایران افزود: باید امنیت مرزها در آینده افغانستان تضمین شده باشد، نباید مرزهای جمهوری اسلامی ایران مورد تعرض و سو استفاده قرار گیرد، ما اجازه چنین تعرضی را نمی‌دهیم.

وی وحدت را اصلی‌ترین راهبرد استراتژیک برای مسلمانان عنوان کرد و ادامه داد: کشورهای اسلامی باید حول وحدت حرکت کرده و در راستای حفظ منافع اسلام بکوشند.

امام جمعه اراک هفته وحدت و سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) را فرصت مناسبی برای افزایش وحدت کشورهای اسلامی برشمرد و گفت: امروز داعش و اسرائیل دشمن اسلام هستند و کشورهای اسلامی باید برای نابودی این دشمنان هم قسم شده و وحدت کنند.

وی بیان کرد: طالبان با تشکیل یک حکومت فراگیر با مشارکت نمایندگانی از  شیعه و پشتو در کشور افغانستان اجازه دخالت آمریکا را در امور داخلی خود ندهند.

به گزارش فارس اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول