اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی در قندهار را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای حمله تروریستی کوردلان تکفیری به مسجد فاطمیه قندهار را به شدت محکوم کرد و نسبت به توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلام هشدار داد.

وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی در قندهار را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در پی حمله تروریستی به مسجد فاطمیه (س) در قندهار افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد.

این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

بار دیگر دست دشمنان اسلام و مسلمین از آستین تروریست‌های جنایتکار تکفیری بیرون آمد و جمعی دیگر از مردم مظلوم افغانستان را در حال برگزاری نماز جمعه به خاک و خون کشید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی کوردلان تکفیری به مسجد فاطمیه قندهار که موجب شهادت و جراحت جمع کثیری از شرکت کنندگان در نماز جمعه شد را به شدت محکوم کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های محترم شهدا و مردم عزیز افغانستان، و با آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان قربانیان و شفای عاجل برای مجروحان این جنایت ضد بشری، بار دیگر نسبت به توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلام هشدار داده و بر لزوم وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی و نفی خشونت و افراطی گری با نام اسلام تأکید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این حادثه دلخراش و حوادث تاسف بار گذشته از جمله حمله قبلی به نمازگزاران در قندوز، ضرورت افزایش مراقبت‌ها و مضاعف کردن حفاظت از مراکز مذهبی شیعه و سنی و سایر تجمعات در افغانستان را بیش از پیش روشن می‌سازد.

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد خواهران و برادران مسلمان ما در افغانستان با همدلی و همفکری و تشریک مساعی با یکدیگر توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان خود را ناکام خواهند گذاشت.

به گزارش فارس، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که بر اثر وقوع انفجار در مراسم نماز جمعه در قندهار افغانستان ۶۲ شهید و ۶۸ نفر نیز مجروح شدند. (اینجا بخوانید)

گفتنی است، هفته گذشته نیز وقوع انفجار شدید در مراسم نماز جمعه در مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان ۴۶ شهید و بیش از ۱۴۳ زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول