اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمیساریای عالی انتخابات عراق: نتایج نهایی به زودی اعلام می‌شود

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که شمارش صندوق‌های باقی مانده آراء به زودی پایان خواهد یافت و نتابج نهایی پس از آن اعلام خواهد شد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق: نتایج نهایی به زودی اعلام می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیساریای عالی انتخابات عراق به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی و اجرایی انتخابات در این کشور در تازه‌ترین اطلاعیه خود در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱، اعلام کرد که شمارش آرای شعب اخذ رأی باقی مانده در حال انجام است و به زودی نتایج نهایی منتشر خواهد شد.

به نوشته وبگاه ناس نیوز، در این اطلاعیه آمده است که در نتایج اولیه اعلام شده، آرای ۳۶۸۱ شعب اخذ رأی لحاظ نشده بود و تاکنون ۷۰ درصد آرای این شعب شمارش شده و به زودی پایان خواهد یافت.

این نهاد عراقی سپس گفت که پس از اعلام آرای باقی مانده احزاب و افراد سه روز مهلت دارند تا برای بار دوم اعتراض خود را اعلام کنند. همچنین روند شمارش آراء با حضور تیم بازرسان سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ناظران محلی و کمیته عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد.

کمیساریای عالی انتخابات در اطلاعیه دیگری خبر داد که تاکنون ۳۵۶ اعتراض از سوی افراد و احزاب در خصوص نتابج اولیه اعلام شده دریافت کرده است و همه آن‌ها بررسی خواهد شد.

شمارش آراء انتخابات پارلمانی عراق که پس از پایان برگزاری آن در ساعت ۱۸:۰۰ یکشنبه پیش (۱۰ اکتبر)، آغاز شد، هنوز نهایی و رسمی اعلام نشده است اما طبق جدیدترین آمار اعلامی از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق از نحوه توزیع کرسی‌های پارلمانی میان ائتلاف‌ها و احزاب سیاسی مختلف، جریان صدر با ۷۲ کرسی در صدر قرار دارد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی» و ائتلاف دوله القانون به ریاست «نوری المالکی» هر یک با ۳۷ کرسی در رده‌های بعدی قرار دارند.

با آنکه جریان صدر در این انتخابات موفق به کسب بیشترین کرسی‌ها در مقایسه با رقبای انتخاباتی‌اش دارد، اما برای تشکیل دولت جدید، همچنان نیازمند همپیمانی با سایر گروه‌های پارلمانی است و به همین دلیل رایزنی‌ها و اقدامات اولیه برای این امر را آغاز کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول