اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تحریم‌ها کمتر از موانع داخلی هستند/ فرافکنی نمی‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحریم‌ها خیلی کمتر از موانعی هستند که ما در سازوکارهای داخلی داریم و باید این ساز و کارها را اصلاح کنیم تا موانع تحریم به چشم نیاید.

تحریم‌ها کمتر از موانع داخلی هستند/ فرافکنی نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از محلات فاطمی امین امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در  بازدیدی که از نمایشگاه دائمی سنگ داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت خوبی دارد و قرار شد که دو کار مهم انجام بدهیم یکی این است که تا ۱۰ روز آینده جلسه ویژه برای صادرات سنگ با سازمان توسعه تجارت با حضور چند نفر از صاحبان صنعت که دستی در تجارت خارجی کشور دارند داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر این مقرر شد رئیس سازمان صمت استان مرکزی برنامه یک ماهه با همکاری فعالان صنعت، پیش‌نویسی در مورد صنعت سنگ(هم در بحث صادرات و هم استخراج و فرآوری) آماده کند و این پیش‌نویس منتشر کنیم و در اختیار همه فعالان این بخش قرار بدهیم تا یک ماه آینده این صنعت را نهایی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در خصوص پایانه صادراتی گل می‌توان کار ویژه‌ای انجام داد، محلات دارای دو معدن معروف است یکی معدن سنگ و دیگری معدن گل که امیدواریم بشود بخش صنعت گل را نیز رونق داد البته حمایت‌های لازم به‌ویژه در خصوص صادرات نیز صورت می‌گیرد.

فاطمی امین ادامه داد: گفته شده که در سال آینده می‌توانند به ۲۵۰ میلیون دلار صادرات گل برسند اگر برای رسیدن به این هدف حمایت لازم انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در خصوص افزایش کیفیت خودروهای تولیدی برنامه ویژه‌ای داریم که به‌موقع اطلاع‌رسانی می‌شود چراکه اگر الآن خیلی بریده و کوتاه و جسته و گریخته صحبت کنم مطلب به‌درستی  منتقل نمی‌شود و احتمال دارد که پیام ناقص منتشر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مرکزی یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه صنعت است، حوزه ماشین‌سازی در این استان رونق بسیاری دارد؛ به نظرم این استان به لحاظ سابقه صنعتی و ظرفیت صنعتی ویژگی‌های خاصی دارد و تا جایی که بتوانیم حمایت می‌کنیم.

فاطمی امین گفت: در خصوص گل و سنگ، صادرات اولویت اول ما است، در صنایعی مثل ماشین‌سازی و انواع شرکت‌هایی وجود دارند به دنبال این هستیم که تجمیع تقاضا اتفاق افتد.

وی با اشاره به تحریم‌ها بیان کرد: به نظر می‌آید که کم‌کاری از سمت خودمان باعث فرافکنی می‌شود و به چیزی که خارج از دسترس ماست وزن زیادی می‌دهیم؛ بارها گفتم به هیچ‌وجه فرافکنی نخواهیم کرد فرصت‌های بسیار خوبی در کشور داریم؛ تحریم‌ها خیلی کمتر از موانعی هستند که ما در سازوکارهای داخلی داریم و باید این ساز و کارها را اصلاح کنیم تا موانع تحریم به چشم نیاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول