اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خاطره شیرین داور ابهری از دوران قضاوت/ قول فدراسیون برای افزایش ۴۰۰ درصدی دریافتی داوران

تماس گرفت و گفت که دمت گرم و الان وسیله را برایتان فرستادم و وسیله مورد نظر را فروخت که علت آن را آفساید اعلام کردن گل تراکتور به پرسپولیس در یک دیدار اعلام کرد که البته گل در آن مقطع به درستی آفساید اعلام شده بود ولی چون فروشنده طرفدار پرسپولیس بود به من گفت دمت گرم و کار ما را راه انداخت.

خاطره شیرین داور ابهری از دوران قضاوت/ قول فدراسیون برای افزایش ۴۰۰ درصدی دریافتی داوران

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آمدن و رفتن به فعالیت‌های حرفه‌ای ورزش امری روزمره و عادی برای فعالان این حوزه محسوب می‌شود که این اتفاق برای کمک داور ۴۵ ساله فعال در عرصه فوتبال هم روی داده است.

تورج محمدی که ۴۵ سال دارد و از سال ۷۷ وارد این عرصه شده، بنا به گفته خودش داور ذخیره و کمک داور دو شهر آورد ۸۵ و ۹۹ هم بوده است.

به مناسبت بازنشستگی این کمک داور فوتبال باسابقه ۲۳ سال گفت‌وگویی با وی انجام شده که در ذیل می‌آید:

تورج محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به کنار کشیدنش از صحنه داوری فوتبال اظهار کرد: این اقدام را با هدف میدان دادن به جوانان انجام داده است.

داور سابق فوتبال با بیان اینکه در لیگ فوتبال سال‌جاری هم می‌توانسته داوری کند، افزود: ولی به هر حال باید از این صحنه کنار رفت تا جوانان برای حضور در این صحنه وارد شوند که با وجود این اقدام من، کسی از جوانان استان وارد حیطه داوری در لیگ برتر نشد.

وی با اشاره به تعدیل نیروهای داوری توسط فدارسیون فوتبال گفت: ظاهرا بعد از چند سال تجربه، این نتیجه کسب شد که نیازی به این همه داور در لیگ برتر نیست، چرا که انجام سه داوری برای داوران در لیگ برتر با آنهمه مشکلاتی که برای آماده شدن متحمل می‌شوند ضرورتی ندارد لذا حدود 60 نفر از داوران تعدیل شدند و تعدادی هم به لیگ یک منتقل شدند و قول بازگشت به لیگ برتر به آن‌ها در صورت ارتقای سطح داده شده، کما اینکه به داوران حاضر در لیگ برتر هم هشدار برای رفتن به لیگ‌های پایین در صورت قابل قبول نبودن سطح داوری داده شده است.

وی با بیان اینکه ۹ نفر از داوران سرشناس موفق به گذراندن تست بدنی برای داوری در لیگ برتر نشدند، افزود: تست بدنی در هفته پنجم مجدد از این افراد انجام خواهد شد تا اگر موفق باشند در لیگ حضور و گرنه کنار گذاشته خواهند شد.

وی از قول فدراسیون برای افزایش ۴۰۰ درصدی دریافتی داوران خبر داد و گفت: هر چند این افزایش هم در حد درآمد یک بازیکن لیگ دسته‌های پایین نیست ولی در هر حال می‌تواند کمک قابل توجهی به داوران باشد.

محمدی دریافتی خود به عنوان کمک داور را در یک بازی مهم مانند شهرآورد ۶۰۰ هزار تومان به اضافه سایر هزینه‌ها اعلام کرد و گفت: این پرداختی‌ها در حال حاضر حتی هزینه ایاب و ذهاب را هم تامین نمی‌کند.

داور سابق فوتبال در پاسخ به سوالی در مورد تجلیل از داوران بازنشسته به ویژه خودش گفت: این خداحافظی معمولا در یک بازی مهم و با انجام تجلیل انجام می‌شود، منتهی من هنوز به صورت رسمی خداحافظی خود را اعلام نکردم.

وی به در پیش بودن انتخابات هیأت فوتبال استان زنجان و مسائل و مشکلات مطروحه اشاره و تاکید کرد: برگزاری انتخابات در چند هفته آینده و... در واقع یک جنگ زرگری بین وزارت ورزش و فدارسیون فوتبال است که بر اساس نظر وزارتخانه افراد بازنشسته نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند ولی فدراسیون بر اساس آئین‌نامه فیفا می‌گوید که بازنشستگان بین سنین ۵۵ تا ۷۵ سال می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که در این مورد منتظر مراجع ذیربط هستند.

محمدی در پاسخ به سؤالی در مورد عدم شرکت در انتخابات هیأت فوتبال استان زنجان گفت: هر چند دوستان زیادی در مرکز استان دارم و همواره به نام استان در مسابقات حضور داشته‌ام، ولی در کل فضا برای حضور شهرستانی‌ها در ریاست هیأت‌های فوتبال فراهم نیست به مانند آنچه که در انتخابات ریاست فدراسیون‌ها روی می‌دهد.

وی سابقه داوری خود را ۲۳ سال اعلام و تصریح کرد: از سال ۷۷ وارد داوری فوتبال شدم و حدود ۱۲ سال آن در لیگ برتر بوده است و بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ قضاوت در فوتبال انجام داده‌ام.

وی یکی از خاطرات جالب خود را اینچنین تعریف می‌کند که برای خرید با یک بنده خدایی برای استخر ابهر تماس گرفتم که بعد از چندبار صحبت فروشنده خواهان معامله نقدی شد و زمان برای پرداخت پول نمی‌داد، که بالاخره فروشنده بعد از مهلتی که گرفت تماس گرفت و گفت که دمت گرم و الان وسیله را برایتان فرستادم و وسیله مورد نظر را فروخت که علت آن را آفساید اعلام کردن گل تراکتور به پرسپولیس در یک دیدار اعلام کرد که البته گل در آن مقطع به درستی آفساید اعلام شده بود ولی چون فروشنده طرفدار پرسپولیس بود به من گفت دمت گرم و کار ما را راه انداخت.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول