اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کاهش محدودیت‌های کرونایی در مکه و مدینه/ ماسک زدن زوار اختیاری شد

محدودیت‌های کرونایی در حرمین شریفین کاهش یافت؛ به طوری که فاصله‌گذاری اجتماعی حذف و استفاده از ماسک در فضاهای روباز مسجدالحرام و‌ مسجدالنبی (ص) اختیاری شد.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در مکه و مدینه/ ماسک زدن زوار اختیاری شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با توجه به واکسیناسیون عمومی در عربستان، مسؤولان سعودی از کاهش اعمال محدودیت‌ها در مسجدالحرام و‌ مسجدالنبی (ص) خبر دادند.

بر همین اساس، از امروز فاصله‌گذاری اجتماعی در حرمین شریفین برداشته می‌شود و زائران و‌نمازگزاران می‌توانند بدون محدودیت در کنار یکدیگر طواف کرده یا نماز جماعت اقامه کنند.

همچنین بنا بر دستور متولیان حرمین شریفین، زدن ماسک در فضاهای روباز اجباری نیست و افراد می‌توانند بدون ماسک هم در فضاهای روباز حضور یابند. البته استفاده از ماسک در فضاهای بسته مسجدالحرام و‌ مسجدالنبی (ص) همچنان اجباری است و حتی محدودیت‌هایی که در سامانه توکلنا اشاره شده است، باید توسط عمره‌گزاران رعایت شود.

علاوه بر این، ظرفیت پذیرش زائر در حرمین شریفین که با توجه به شیوع کرونا با محدودیت‌هایی همراه بود، از یکشنبه لغو شده و همه افرادی که دو دوز واکسن‌کرونا زده باشند، می‌توانند به زیارت حرم نبوی و خانه خدا مشرف شوند. این امر در حالی است که مدتی پس از آغاز شیوع کرونا، عمره مفرده تعطیل شد و بعد از آن هم درهای حرمین شریفین بسته شد و در ایام حج تمتع نیز عربستان زائر خارجی نپذیرفت و ۱۰ هزار نفر از افراد ساکن عربستان با رعایت نکات بهداشتی به حج تمتع مشرف شدند؛ تا اینکه بعد از حدود ۷ ماه درهای خانه خدا به روی عمره‌گزاران باز شد و حج تمتع امسال هم برای ۶۰ هزار ساکن عربستان باز شد. همچنین در ماه‌های اخیر افرادی که دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده بودند، از برخی کشورها به عمره مفرده تشرف یافتند.

‌اکنون با کاهش اعمال محدودیت‌ها، به نظر می‌رسد که عربستان برای ایام حج تمتع نیز برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد و زوار خارجی بتوانند به حج تمتع مشرف شوند.

‌به گزارش فارس، با وجود کاهش محدودیت‌ها در حرمین شریفین، هنوز زمان باز شدن حصار اطراف کعبه مشخص نیست و زائران امکان لمس با بوسیدن خانه خدا را ندارند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول