اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تکمیل پروژۀ انتقال آب به آبیک نیازمند اعتبار 100 میلیاردی است/ موافقت با افزایش اعتبارات حوزۀ آبخیزداری و سهمیۀ نهاده‌های خام قزوین

نمایندۀ قزوین با اشاره به پیشرفت 80 درصدی پروژۀ انتقال آب به آبیک گفت: متأسفانه با توجه به تورم و گرانی ابزار لازم برای تکمیل پروژۀ انتقال آب از سد طالقان، ما همچنان شاهد عدم تکمیل پروژه هستیم و در حال حاضر اعتبارِ حداقل ۱۰۰ میلیارد تومانی لازم است تا مردم آبیک بتوانند طعم خوب آب با کیفیت را بچشند که این موضوع مطالبۀ جدی و ویژۀ ما از دولت سیزدهم و سازمان برنامه و بودجه است.

تکمیل پروژۀ انتقال آب به آبیک نیازمند اعتبار 100 میلیاردی است/ موافقت با افزایش اعتبارات حوزۀ آبخیزداری و سهمیۀ نهاده‌های خام قزوین

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به دو جلسه‌ای که مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در هفته‌های اخیر در مجلس حضور داشت، از پیگیری مشکلات پروژه‌های آبی استان خبرداد و گفت: در این جلسات به مدیران اجرایی و رئیس سازمان برنامه تأکید شد که هر پروژه‌ای در دست دارید را زمین بگذارید و پروژه‌های آب به ویژه تأمین آب شرب در روستاها و مناطق محروم را به صورت ویژه دنبال کنید.

وی عنوان کرد: تعداد زیادی از روستاها و شهرهای استان قزوین به ویژه شهر آبیک از کیفیت آب شرب خوبی برخوردار نیست، در دو سال گذشته با پیگیری ویژۀ تیم اجرایی استان، استاندار، مسئولان تخصصی حوزۀ آب و مجمع نمایندگان که با اولویت بالا، پروژۀ انتقال آب سد طالقان به آبیک را در کشور و سازمان برنامه و بودجه دنبال کردند، این پروژه از پیشرفت کمتر از ۱۰ درصدی به پیشرفت حدود ۸۰ درصدی رسید.

 محمدبیگی عنوان کرد: متأسفانه با توجه به تورم و گرانی ابزار لازم برای تکمیل پروژۀ انتقال آب از سد طالقان، ما همچنان شاهد عدم تکمیل پروژه هستیم و در حال حاضر اعتبارِ حداقل ۱۰۰ میلیارد تومانی لازم است تا مردم آبیک بتوانند طعم خوب آب با کیفیت را بچشند که این موضوع مطالبۀ جدی و ویژۀ ما از دولت سیزدهم و سازمان برنامه و بودجه است.

نمایندۀ قزوین همچنین با اشاره به پیگیری مطالبات کشاورزان قزوینی از طریق وزارت جهاد کشاورزی، عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی با افزایش اعتبارات آبخیزداری، سهمیه نهاده‌های خام دامی و ادوات کشاورزی استان قزوین موافقت کرد.

محمدبیگی با اشاره به دیدار اخیر خود با ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی، گفت: استان قزوین یکی از قطب‌های اصلی صنعت دامپروری کشور است و در راستای حمایت از تولید کنندگان زحمتکش استان و پایداری تولید، مطالبه جدی ما از وزارت جهاد کشاورزی افزایش سهمیۀ نهادۀ خام استان قزوین است تا بخشی از مشکلات دامداران عزیز حل و زمینۀ کاهش قیمت محصولات دامی چون مرغ و گوشت فراهم شود.

وی افزود: اقلیم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک نوعاً کوهستانی و اراضی شیب‌دار است و هر ساله شاهد وارد شدن خسارت و ضرر و زیان سنگین ناشی از سیل به کشاورزان و باغداران منطقه هستیم، لذا به منظور کنترل خسارات، اجرای پروژه‌های آبخیزداری جهت کنترل صحیح آب‌های جاری در مناطق مختلف استان قزوین یک ضرورت مهم است از این رو افزایش ردیف اعتباری پیش بینی شده مربوطه برای استان قزوین برای اجرای طرح‌های آبخیزداری را خواستاریم.

این نمایندۀ مجلس تصریح کرد: دشت قزوین یکی از دشت‌های مهم و گستردۀ کشور است. با این حال ادوات کشاورزی چون تراکتور و کمپاین تخصیصی موجود در استان به هیچ وجه پاسخگوی نیاز کشاورزان و باغداران استان نیست و ما از وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش تجهیزات و ادوات کشاورزی و باغداری در استان هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی با درخواست ما مبنی بر افزایش میزان اعتبارات حوزۀ آبخیزداری و سهمیۀ نهاده‌های خام و ادوات کشاورزی استان موافقت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول