اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

جای خالی بازیکنان فردوس در تیم ملی

سرمربی تیم فوتسال فردوس قم با اشاره به اینکه جای خالی بازیکنان فردوس در تیم ملی به‌خوبی احساس می‌شود گفت: امیدوارم در ادامه بازی‌های لیگ نتایج خوبی کسب کنیم تا شرمنده هوادارن قمی فردوس نباشیم.

جای خالی بازیکنان فردوس در تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیم فردوس در فصل 1400 مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تغییرات اساسی در کادر فنی و بازیکنان خود داشته که یکی از این تغییرات اضافه شدن علی زندی‌پور به نیمکت فردوس است، زندی‌پور در این فصل به عنوان سرمربی فردوس این تیم را هدایت می‌کند.

زندی‌پور در چهار هفته سپری شده از رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتسال ایران دو برد و دو باخت با تیم فردوس در کارنامه دارد و این هفته تیمش یک دیدار حساس با سن‌ایچ ساوه از هفته پنجم لیگ برتر پیش‌رو دارد، به همین منظور فارس گفت‌وگویی با وی انجام داده که در زیر از نظرتان می‌گذرد:

 

فارس: لطفا خودتان را برای مخاطبین فارس معرفی کنید:

علی زندی‌پور متولد سال 1361 از گرمسار هستم و امسال هدایت تیم فردوس قم را بر عهده دارم.

 

فارس: 4 هفته از مسابقات این فصل گذشته، شرایط و اوضاع تیم رو چطور ارزیابی می‌کنید؟

شاکله تیم ما در فصل جدید مسابقات تغییرات 80 درصدی داشته، ما در هر پست حداکثر دو بازیکن را به نفراتمان اضافه کردیم، به عنوان مثال حسن عسکری را از ایرالکو اراک، مهران رضاپور را از گیتی‌پسند و همینطور محمد کوهستانی را هم از قرچک جذب کرده‌ایم و این تغییرات باعث شده که تا هماهنگ شدن کامل تیمی به زمان کافی نیازمند باشیم.

ما در این چهار هفته 2 برد و 2 باخت را  به دست آورده‌ایم، هفته پنجم مقابل سن‌ایچ صدرنشین بازی داریم و هفته ششم به مصاف گیتی‌پسند قدرتمند می‌رویم که امیدوارم با تمرینات خوبی که با بازیکنان‌مان انجام می‌دهیم نتایج هم به سود تیم ما رقم بخورد تا شرایط تیم در جدول بهتر شود.

 

فارس: این هفته باید از تیم صدرنشین سن‌ایچ در قم میزبانی کنید، چقدر شناخت کافی نسبت به این تیم دارید و اینکه حریف را به دقت آنالیز کرده‌اید؟

آنالیزور ما هر هفته فیلم بازی‌های رقیبان‌مان را برای ما آماده می‌کند، من به همراه کادرم فیلم بازی‌ها را می‌بینیم، نکات فنی را یادداشت می‌کنیم و به بازیکنان تیم انتقال می‌دهیم، طبق روال گذشته سن‌ایچ را چند روز مانده تا مسابقه مورد آنالیز قرار می‌دهیم که امیدواریم نتیجه خوبی را به دست بیاوریم.

سن‌ایچ از یک کادر فنی خوب قمی در این فصل تشکیل شده است که رفقای من هم هستند، تا به الان نتایج خوبی را کسب کرده‌اند، چهار بازی 12 امتیاز به نظرم بهترین نتیجه ممکن برای تیم است که  امسال سن‌ایچ جمع کرده و مدعی قهرمانی هم به شمار می‌رود.

 

فارس: چه نظری درباره تیم‌های حاضر در مسابقات این فصل از لحاظ بازیکنانی که جذب کرده‌اند و منابع مالی که در اختیارشان قرار داده شده دارید؟

تیم‌های حاضر در مسابقات این فصل را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: دسته اول تیم‌هایی مانند کراپ، مس، گیتی‌پسند و ... که منابع مالی خوبی دارند و در نتیجه بازیکنان خوبی را هم در فصل نقل و انتقالات جذب کرده‌اند، وقتی ترکیب تیم ملی فوتسال را هم نگاه می‌کنیم شاکله تیم ملی از بین بازیکنان این تیم‌ها تشکیل شده است.

دسته دوم تیم‌هایی هستند که میانه جدول قراردارند، منابع مالی متوسطی هم در اختیار آنها قرار گرفته و به دلیل اینکه سال‌هاست در جمع لیگ برتری‌ها هستند نتایج قابل قبولی را هم کسب می‌کنند و در دسته آخر تیم‌هایی قرار گرفته‌اند که به به تازگی به جمع تیم‌های لیگ برتر اضافه شده‌اند، باید منتظر باشیم که در آخر مسابقات چه نتایجی را کسب می‌کنند.

 

فارس: رضایت شما از کادر مدیریتی تیم فردوس تا چه میزان است؟ در این مدتی که مسئولیت سرمربیگری این تیم را دارید، مدیریت خواسته‌های شما را تا چه حد برآورده کرده است؟

تشکر ویژه‌ای از مهندس قلی‌زاده مدیر تیم دارم، از روز اولی که به عنوان سرمربی تیم انتخاب شده‌ام، من به همراه کادر فنی تمام توقعاتی که از یک تیم لیگ برتری داشتیم را برآورد کرده‌اند و از ما حمایت لازم را به عمل آورده‌اند، تیم ما جزو معدود تیم‌هایی است که تا پایان هفته چهارم بین 20 تا 30 درصد پرداختی به بازیکنان خود داشته و این همکاری و همراهی باعث می‌شود که تمامی بازیکنان، من و دیگر مربیان از عملکرد مدیریت راضی باشیم. در دیگر بخش‌های مدیریتی، ما سرپرست بسیار دلسوز و همراهی داریم علی مسعودی در کارش بسیار قوی عمل می‌کند و بدون هیچ چشم داشتی یار و یاور فردوس در این زمان سپری شده بوده، در مجموع تیم داخل زمین و تیم مدیریتی هماهنگ هستند و ما امیدواریم به لطف خداوند نتایجی را در شان تیم فردوس کسب کنیم و شرمنده مردم قمی نشویم.

 

فارس: فردوس در فصل گذشته که لیگ در 2 گروه 7 تیمی برگزار شد توانست رتبه چهارم را کسب کند، شما به عنوان نزدیک‌ترین شخص به این تیم، رتبه تیم‌تان را در پایان فصل چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ آیا کادر فنی و بازیکنان‌تان هدف و رویای قهرمانی دارند؟

بله همان‌طور که شما اشاره کردید بازی‌ها در فصل قبل به دلیل شرایط کرونایی در دو گروه هفت تیمی برگزار شد و فردوس توانست رتبه چهارم را کسب کند، من هم در فصل قبل مربی تیم کراپ بودم و در گروهی بازی می‌کردیم که فردوس هم در آن حضور داشت و ما خوشبختانه توانستیم از گروه خود صعود کنیم، ولی امسال شرایط بسیار فرق کرده لیگ با تمام تیم‌ها در یک گروه شروع شده و نمی‌توان بازی‌های این فصل را با فصل قبل مقایسه کرد، با همه این تفاسیر ما تلاش می‌کنیم  که تیم را در کمرکش جدول نگه داریم تا شرمنده هواداران عزیزمان نشویم.

 

فارس: اگر مایل هستید چند سوال درباره تیم ملی فوتسال از شما بپرسم؟

بله بفرمایید

 

فارس: نظرتان درباره نمایش تیم ملی فوتسال در جام جهانی چیست؟

بازی‌های جام جهانی را می‌توان از دو جنبه برسی کرد، جنبه اول  عملکرد تیم ملی در جام جهانی و جنبه دوم عملکرد تیم ملی قبل از شروع مسابقات، متاسفانه تیم ملی فوتسال قبل از شروع مسابقات به دلیل شرایط کرونایی نتوانست اردوهای مفیدی برگزار کند و همچنین بدون برگزاری بازی‌های دوستانه راهی مسابقات شد، همه این ها باعث می‌شود کیفیت عملکرد بازیکنان تیم ملی کاهش پیدا کند و البته می‌توان گفت اگر کمی چاشنی شانس همراه تیم ملی فوتسال کشورمان بود می‌توانستیم جز چهار تیم نهایی جام‌جهانی باشیم که متاسفانه اتفاق خوبی که همه ما منتظر آن بودیم ممکن نشد.

 

فارس: نظرتان درباره نتیجه بازی آخر تیم ملی مقابل قزاقستان چیست؟ آیا این نتیجه در شان تیم ملی بود؟

اگر بخواهم به عنوان یک تماشاگر صحبت کنیم، متاسفانه نتیجه‌ای که رقم خورد در شان تیم ملی ما نبود ولی اگر به عنوان یک کارشناس فوتسال بخواهم صحبت کنم، همه ما دیدیم که اسپانیای بزرگ در این مسابقات حذف شد ولی در مقابل می‌بینیم که قزاقستان و یا ازبکستان می‌آیند و شگفتی‌ساز این تورنمنت می‌شوند و بازی‌های خوبی را به نمایش می‌گذارند، در بازی مقابل قزاقستان هم ما در نیمه اول دو بر صفر از این تیم جلو بودیم  ولی اگر در آن صحنه‌ای که داور بازی به اشتباه بر علیه ما سوت نمی‌زد و بازیکنان می‌توانستند نتیجه برتری را حفظ کنند، شاید نتایج دلخواه ما رقم می‌خورد و الان من و شما داشتیم درباره موفقیت تیم ملی در جام جهانی صحبت می‌کردیم.

 

فارس: شما به عنوان کسی که سال‌ها در فوتسال ایران کار کرده‌اید و صاحب کارنامه هستید نظرتان درباره ترکیب آقای ناظم‌الشریعه مقابل قزاقستان چیست؟ آیا بازی ندادن به طیبی در آن مسابقه حساس و مهم کار درستی بود؟

بر خلاف اخباری که در فضای مجازی منتشر شده و طبق اطلاعاتی که بنده دارم، طیبی به دلیل اینکه مصدوم  بود امکان بازی کردن در مسابقات را نداشت و فقط برای روحیه دادن به بازیکنان راهی مسابقات شد و البته شاید اگر ما به فینال صعود می‌کردیم، طیبی می‌توانست فقط برای چند دقیقه در زمین حضور پیدا کند، تنها کسی که می‌تواند درباره ارنج تیم ملی صحبت کند فقط خود آقای ناظم‌الشریعه است چون ایشان با این تیم زندگی کرده و از اخبار اردوها و میزان آمادگی بازیکنان اطلاع داشته و ما نمی‌توانیم نظری بدهیم چون از هیچ کدام از اخبار داخل اردو و حتی اتفاقاتی که قبل از بازی رخ داده اطلاعی نداریم ولی با این حال به ترکیب و نظر ایشان احترام می‌گذاریم، یادمان نرود همین کادر فنی چهار سال پیش در جام‌جهانی قبلی مقام سومی جهان را برای ما به ارمغان آورد.

در کل به نظرم باید ضعف‌های تیم ملی شناسایی شود و در این زمان چهار ساله تا جام جهانی بعدی با تمرین این ضعف‌ها را رفع کنیم.

 

فارس: به نظر شما ادامه دادن با آقای ناظم‌الشریعه تا جام جهانی بعدی تصمیم درستی است یا باید با سرمربی خارجی با کیفیتی همکاری کنیم؟

من احساس می‌کنم مربی خارجی فقط به درد فوتسال پایه می‌خورد، ما باید یک مربی خارجی با کیفیتی را به فوتسال پایه بیاوریم تا نوجوانان زیر نظر این سرمربی خارجی پرورش پیدا کرده و با فوتسال روز دنیا آشنایی پیدا کنند.

فدارسیون باید به فکر راه‌اندازی تیم ملی فوتسال در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان، امیدها و ...  باشد، اگر زیر ساخت‌ها فراهم شود اوضاع فوتسال کشور هم تغییرات اساسی پیدا می‌کند و این کار به نفع همه ماست.

 

فارس: و سوال آخر به نظر شما فردوس می‌توانست در تیم ملی فوتسال نماینده داشته باشد؟ کدام بازیکنان فردوس می‌توانستند در ترکیب تیم ملی حضور پیدا کنند؟

صد در صد بازیکنان فردوس هم می‌توانستند جز بازیکنان تیم ملی باشند، ما در تیم‌مان روح‌الله ایثاری را داریم که می‌توانست یکی از مسافران تیم ملی در جام‌جهانی باشد این بازیکن در فصل گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشت، ای کاش بیشتر به این بازیکن بها داده می‌شد، همین‌طور مسعود عباسی دیگر بازیکن ماست که می‌تواند در اردوهای بعدی تیم ملی حضور داشته باشد و من به شما می‌گویم که این بازیکن در سال‌های آتی می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی فوتسال بکند و در کنار این دو بازیکن ما بازیکنان دیگری را هم داریم که من قول می‌دهم در ادامه فصل بیشتر اسم آنها را خواهید شنید.

 

فردوس: سوالات ما تمام شد اگر صحبت خاصی با هواداران دارید می‌توانید اکنون از این فرصت استفاده کنید.

ممنون از شما و همکارانتان در فارس که به تیم ما توجه کردید، تشکر ویژه‌ای را از هواداران قمی فردوس دارم که همیشه در هر شرایطی پشت پناه تیم بودند و من همین جا قول می‌دهم که از هیچ تلاشی برای بالا بردن پرچم قم در فوتسال کشور دریغ نکنم، ما سعی می‌کنیم با بضاعتی که داریم نتایج آبرومندی را برای هواداران قمی کسب کنیم.

در اینجا لازم می‌دانم از آقایان ایمانی مربی دروازه‌بان‌های‌ تیم که  سابقه دعوت به تیم ملی را دارد، مربی  بدنساز تیم و آقای دل انگیز به عنوان کمک اول  من که بسیار تلاش می‌کنند و سال‌ها به عنوان سرمربی پاس در لیگ یک حضور داشته‌اند و همچنین آنالیزورمان که در این فصل ما را همراهی می‌کند، تشکر ویژه‌ای داشته باشم و امیدوارم با همکاری تمام مجموعه فردوس بهترین رتبه را در پایان فصل کسب کنیم.

گفتگو: مهدی حاجیلو

انتهای پیام / 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول