اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت بازگشایی مدارس از زبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان این‌که تاکنون بالای ۹۰ درصد فرهنگیان و ۷۳ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالای استان واکسینه شده‌اند در ادامه به زمان بازگشایی مدارس استان هم اشاره کرد.

آخرین وضعیت بازگشایی مدارس از زبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه ۱ نفر بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در استان جان خود را از دست داد و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۶۶ نفر افزایش یافت.

پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۲۲۸ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین کرونا در استان تحت درمانند، که از این تعداد ۱۰۱ نفر کرونای قطعی و ۱۷ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۴ هزار و ۸۴۰ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۲۵ نمونه PCR از آزمایشگاه‌های سلولی مولکولی شهر‌های یاسوج و دهدشت، ۳۸ درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، چرام و دنا گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از احتمال شیوع پیک ششم کرونا در نیمه اول آبانماه خبر داد و گفت: پیک جدید بیماری کرونا در برخی مناطق کهگیلویه و بوید احمد به دلیل سیر صعودی تعداد مبتلایان شیوع پیدا کرده است.

یزدان پناه افزود: به علت عادی انگاری مردم و رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی در جامعه و بی توجهی برخی افراد سهل انگار به خطرات ویروس کووید ۱۹ پیک ششم بیماری کرونا زودتر از موعد پیش بینی شده در کهگیلویه و بویراحمد شیوع پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: شرکت گسترده مردم در تجمعات، برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین خودداری برخی افراد در استفاده از ماسک موجب شده در نیمه اول آبان شاهد موج جدید بیماری کرونا در استان باشیم که کشندگی آن از پیک‌های قبلی بیشتر است.

وی به موضوع واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون بالای ۹۰ درصد فرهنگیان و ۷۳ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالا در کهگیلویه و بویراحمد واکسینه شده‌اند و متاسفانه به خاطر برخی تبلیغات سوء و دروغین علیه واکسن بیماری کرونا در فضای مجازی سرعت واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد به علت استقبال کم مردم کاهش محسوسی یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بازگشایی مدارس استان از اول آبان خبر داد و افزود: دانش آموزان و معلمانی که واکسینه شده اند می‌توانند اول آبان بدون دغدغه در کلاس‌های درس حضور یابند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان و فرهنگیانی که هنوز واکسن نزده‌اند در زمان باقیمانده تا بازگشایی مدارس فرصت دارند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون واکسن خود را دریافت کنند. 

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول