اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسندگان صهیونیست می‌پرسند: تا کی در منطقه دوام خواهیم آورد؟

برخی از تحلیلگران صهیونیست با اشاره به فضاسازی‌های مثبت از وضعیت کنونی این رژیم در شبکه‌های اسرائیلی، سؤالاتی از قبیل اینکه رژیم صهیونیستی تا چه زمانی در منطقه دوام خواهد آورد، مطرح کرده‌اند.

نویسندگان صهیونیست می‌پرسند: تا کی در منطقه دوام خواهیم آورد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به‌رغم تبلیغات تل‌آویو برای توانمندی‌های نظامی‌ این رژیم، بسیاری از نویسندگان صهیونیست پس از گذشت ۷۳ سال از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی سؤالاتی درباره پایداری این رژیم مطرح کرده‌اند.

سؤال این نویسندگان در حالی مطرح شده است که اولا هیچ گزینه‌ای برای سازش با فلسطینیان در حال حاضر مطرح نیست و ثانیا برخی برآوردهای راهبردی حاکی از آن است که احتمال افزایش تنش نظامی تل‌آویو با گروه‌ها و کشورهای ضد این رژیم وجود دارد.

صهیونیست‌ها هر ساله در ماه می آنچه را روز استقلال می‌نامند که درواقع همان فاجعه بزرگ فلسطینیان و اشغال سرزمین‌شان است، زنده می‌دارند. این نوع پارادوکس سیاسی به‌ندرت در تاریخ ملت‌ها رخ داده به‌نحوی که روز چهاردهم ماه می را صهیونیست‌ها روز عید و در عین حال فلسطینیان آن را روز مصیبت و فاجعه بزرگ می‌دانند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، برخی از نویسندگان صهیونیست در این خصوص می‌گویند:‌ «این پارادوکس ترسناک‌تر و فاجعه‌بارتر می‌شود آن هم در حالی که سران سیاسی دو طرف از دست‌یابی به یک راهکار سیاسی ناتوان هستند که این ما را به یاد سخن "بنتسیون نتانیاهو" مورخ یهودی مشهور و پدر نخست‌وزیر سابق می‌اندازد که می‌گفت: تا زمانی که عرب‌های فلسطینی روز استقلال ما را روز مصیبت تلقی می‌کنند، این نبرد میان ما و آن‌ها حل‌وفصل نخواهد شد».

 از جمله سؤال‌هایی که در محافل پژوهشگران صهیونیست درباره آینده این رژیم مطرح شده، این است: «تا چه زمانی اسرائیل قادر به مهار خطرات نهفته پیش‌ روی خود است؛ خطراتی که تهدیدی موجودیتی برای آن در خاورمیانه به شمار می‌آیند. آیا اسرائیلی‌ها بدون نیاز به امضای توافق‌های صلح دوام‌دار و ماندگار با تمام همسایگان عربی‌شان  برای زندگی در این منطقه تا چه حد پایداری خواهند بود آن هم در حالی که کابینه‌های پیشین اسرائیل به ریاست نتانیاهو مسئول گسترش پدیده تنفر، دشمنی و ناکامی‌های دیپلماتیک دانسته شده‌اند. موضوعی که دست‌یابی به یک توافق صلح تضمین‌کننده بقای اسرائیل را به مسئله‌ای بسیار دور از دسترس مبدل کرده البته اگر به چیزی بازگشت‌ناپذیر تبدیل نشده باشد آن هم با وجود توافق‌های عادی‌سازی کنونی».

عربی۲۱ در ادامه با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها تغییرات ژئواستراتژیک ایجاد شده در منطقه و عرصه جهانی را پنهان نمی‌کنند، می‌افزاید اهمیت طرح مسائلی از این دست آن هم در شرایطی که مقامات اسرائیلی اکنون در حال صحبت از امنیت این رژیم هستند، دو چندان شده است.

این پایگاه خبری در ادامه می‌گوید اما این ما را از توجه به سؤالی که در حال تهدید تصمیم‌سازان تل‌آویو است، باز نمی‌دارد و سؤال این است: «چگونه بقا برای اسرائیل امکان‌پذیر خواهد بود؟ این یعنی مسائل مطرح‌شده پیرامون آینده اسرائیل به طور مساوی در داخل و خارج آن در نهادهای دولتی و حامی آن مطرح است. اینکه این امر چگونه امکان پذیر است؟ چه عواملی موجب شده این مسئله باعث ترس و نگرانی مقامات اسرائیل و اندیشمدان آن شود؟».

نویسندگان صهیونیست می‌گویند: «بسیاری از یهودیان اعتقاد دارند که آینده اسرائیل و جایگاه آن در خاورمیانه اکنون در معرض تهدید است چنانکه برای چند نسل این گونه نبود. آیا "کشور [جعلی] اسرائیل" زنده خواهد ماند؟ با چه بهایی؟ با چه هویتی؟ آیا تا ابد باید صلح را تعریف کند؟ این‌ها سؤال‌هایی هستند که بدون دریافت پاسخی کافی، روشن و صریح باقی مانده‌اند؛ اما در فضای بحث‌هایی که به دور از صفحه تلویزیون در جریان است،‌ ناامیدی و یأس سایه افکنده از ترس اینکه این امکان از دست رفته باشد و اعتماد به بقای اسرائیل بسیار ضعیف شده باشد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول