اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برنامه ترکمنستان برای عضویت در سازمان تجارت جهانی

در کمیسیون دولتی ترکمنستان مشارکت در فعالیت‌های سازمان تجارت جهانی به عنوان ناظر فعال در دوازدهمین کنفرانس وزیران خارجه این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

برنامه ترکمنستان برای عضویت در سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در کمیسیون دولتی ترکمنستان موضوع الحاق این کشور به سازمان تجارت جهانی، ارائه یک درخواست رسمی برای مشارکت در فعالیت‌های سازمان به عنوان ناظر فعال در دوازدهمین کنفرانس وزیران خارجه این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وزارت خارجه ترکمنستان، موارد پیش نویس دستور کار کمیسیون دولتی و تصویب برنامه در بازه زمانی  2022-2021 در زمینه تهیه یادداشت نحوه تجارت خارجی ترکمنستان بررسی شد که پیوستن ترکمنستان به سازمان تجارت جهانی به عنوان یک عضو کامل، استراتژی تجارت خارجی این کشور را برای سال‌های 2021-2030 را پیش بینی می‌کند.

دوازدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی قرار بود در ژوئن 2020 در شهر «نور سلطان» برگزار شود اما به دلیل همه گیری جهانی کروناویروس به امسال  موکول شد. این کنفرانس از 30 نوامبر تا 3 دسامبر 2021 به ریاست قزاقستان در ژنو برگزار می‌شود.

این کنفرانس با مشارکت وزرای بازرگانی همه 164 کشور عضو سازمان هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که کنفرانس قبلی در دسامبر 2017 در «بئونس آیرس» برگزار شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول