اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نیاز مبرم ساوه به 70 مدرسه جدید

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت در ساوه بر لزوم ساخت 70 مدرسه جدید در این شهر تاکید کرد.

نیاز مبرم ساوه به 70 مدرسه جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام محمد سبزی در حاشیه کلنگ‌زنی ساخت ۲ مدرسه خیرساز در منطقه گرشاسبی ساوه گفت: با توجه به اینکه مدارس شهر به‌صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند لازم است تا برای رفع نیاز دانش آموزان و سیستم آموزشی 70 مدرسه در این شهر ساخته شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه خیران مدرسه‌ساز به ساوه عنایت ویژه‌ای دارند افزود: خوشبختانه طی سالیان اخیر مدارس زیادی توسط خیرین در این شهر ساخته شده که بعضاً حتی از خارج از کشور این عمل نیک را انجام داده‌اند اما با توجه به صنعتی بودن و افزایش روزافزون جمعیت دانش‌آموزی نیاز است فکری به حال زیرساخت‌های آموزشی کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به افزایش حدود هزارنفری جمعیت دانش‌آموزی در سال بیان کرد: با این حساب باید سالانه ۴ مدرسه جدید در این شهر ساخته شود لذا همه دستگاه‌ها در کنار خیرین باید این نیاز را برطرف کنیم.

سبزی در ادامه با تأکید بر لزوم تهیه زیرساخت در اطراف واحدهای مسکن ملی افزود: با توجه به ساخت 2 هزار واحد مسکن ملی در ساوه و همچنین آغاز طرح جهش تولید مسکن باید قبل از اینکه این واحدها ساخته شود زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی را برای این مناطق فراهم کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس مسکن را یکی از مهمترین نیازهای مردم در شهر ساوه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به صنعتی بودن ساوه کارفرمایان پیشنهاد دادند در صورت تأمین زمین توسط دولت و اعطای وام ۲۵۰ میلیون تومانی مازاد مبلغ ساخت مسکن را برای اسکان کارگران تقبل خواهند کرد که باید با برگزاری جلساتی به این موضوع جامه عمل بپوشانیم.

سبزی همچنین به وضعیت مسکن فرهنگیان نیز اشاره داشت و عنوان کرد: در ساوه تعدادی از فرهنگیان مستاجر هستند که در طرح مسکن آنان را ملزم به گرفتن واحد در شهرهای مهاجران و امیرکبیر کردند که مشکلاتی را برای این قشر به وجود آورد لذا با تعامل صورت گرفته در تلاشیم تا ثبت نام آنها را ملغی کنیم تا فرهنگیان ساوجی بتوانند در طرح جدید مسکن در ساوه ثبت نام کنند.

خیرین در عرصه مدرسه‌سازی پویا و فعال هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه نیز در این مراسم با قدردانی از همت خیرین مدرسه‌ساز گفت: حدود یک سال از امضای تفاهم‌نامه ساخت مدرسه با این دو خیر گرانقدر می‌گذرد اما بدلیل مشکلات زمین تاکنون امان ساخت فراهم نبود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده زمین در این منطقه واگذار شد.

ابراهیم فراشیانی افزود: پس از کلنگ‌زنی امروز بلافاصله مراحل تهیه نقشه توسط سازمان ساخت و نوسازی مدارس انجام می‌شود که حدوداً یک ماه زمان می‌برد و پس از آن عملیات ساخت اجرایی خواهد شد.

وی مجموع زمین این دو مدرسه که در مجاورت هم قرار دارند را ۵ هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: این مدارس قرار است در 9 کلاس با زیربنا ۱۵۵۰ متر برای هر مدرسه ساخته شود که بخشی از نیاز ساکنین این منطقه را رفع خواهد نمود.

رئیس آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد: هزینه پیش‌بینی شده برای ساخت این مدرسه تمام خیرساز حدود ۱۰ میلیارد تومان است و پیش‌بینی شده تا ۱۸ ماه آینده عملیات ساخت این مدرسه به اتمام برسد.

فراشیانی با بیان اینکه خیرین در عرصه مدرسه‌سازی پویا و فعال هستند گفت: خوشبختانه در استان مرکزی و خصوصا ساوه این امر بیشتر به چشم می‌خورد.

به گزارش فارس این دو مدرسه خیرساز در منطقه گرشاسبی از حاشیه‌های شهر ساوه با همت خیرین گرانقدر خانواده‌های فرج پور و لاجوردی ساخته و تحویل مردم این منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول