اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ادامه همکاری آمریکا با کره جنوبی درباره دارایی‌های بلوکه ایران

وزیران دارایی کره جنوبی و آمریکا توافق کردند در زمینه دارایی‌های بلوکه ایران در سئول همکاری کنند.

ادامه همکاری آمریکا با کره جنوبی درباره دارایی‌های بلوکه ایران

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه یونهاپ نوشت: وزیر دارایی کره جنوبی و آمریکا توافق کردند تا در زمینه دارایی‌های بلوکه شده ایران در سئول همکاری کنند.

در این دیدار، وزیر دارایی کره جنوبی، نگرانی خود در مورد درخواست آمریکا از تولیدکنندگان تراشه کره‌ای برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد زنجیره های تأمین آنها را به جانت یلن وزیر خزانه داری این کشور ابراز کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا اخیراً از تولیدکنندگان تراشه جهانی، از جمله شرکت سامسونگ الکترونیک خواسته است تا اطلاعات مربوط به ذخایر، تقاضا و سایر جزئیات را به منظور "افزایش اعتماد و شفافیت در زنجیره تامین" به اشتراک بگذارند.

در این دیدار همچنین، این دو مقام کره‌ای و آمریکایی توافق کردند تا به همکاری در زمینه دارایی‌های بلوکه شده ایران در سئول ادامه دهند.

کره جنوبی به دنبال استفاده از یک کانال سوئیسی با حمایت آمریکا در جهت استفاده از بخشی از پول برای فروش اقلام بشردوستانه شرکت‌های سوئیسی به ایران است.

به گزارش فارس، بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است. از آن زمان تاکنون سفرهایی بین مقامات دو کشور انجام و رایزنی‌هایی صورت گرفت که آخرین سفر در این خصوص در سطح نخست‌وزیر کره جنوبی انجام شد، ولی عملاً پس از آن هم هیچ تحولی رخ نداد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول