اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

البرز نیازمند سامانه بومی سوت‌زنی فساد است

دبیر قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی استان البرز در واکنش به حواشی اخیر شورای شهر کرج با اشاره به اینکه دفعه اول نیست که از بیت المال استفاده خارج از عرف می‌شود، گفت: شاید اگر سامانه دقیق شفافیت برای این موضوع به وجود نیاید برای بار آخر هم نخواهد بود.

البرز نیازمند سامانه بومی سوت‌زنی فساد است

محسن عبدالعلی‌پور، دبیر قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در رابطه با موضوع استفاده شخصی رئیس شورای شهر کرج از خودروی لوکس شهرداری کرج، گفت: شورای شهر و شهرداری کرج از عدم وجود سامانه‌های شفافیت کارآمد رنج می‌برد. متاسفانه سوءاستفاده از اموال دولتی برای بار اول نیست که اتفاق می‌افتد و شاید اگر سامانه دقیق شفافیت برای این موضوع به وجود نیاید برای بار آخر هم نخواهد بود.

دبیر قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی استان البرز، با اشاره به اینکه یکی از راه‌های نظارت مردمی در امور شورای شهر و شهرداری ایجاد سامانه‌های شفافیت مالی و تملیکی است، اظهار کرد: در سایت شهرداری کرج سامانه برای شفاف سازی املاک منقول و غیر منقول وجود ندارد که این جای سوال است. متاسفانه سامانه شفافیت شهرداری کرج ناقص است و باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: باید سامانه شفاف در امور استفاده از املاک، دارایی‌ها، حقوق و وسایل نقلیه مورد استفاده وجود داشته باشد تا مردم و نهادهای نظارتی به صورت آنلاین مشاهده کنند که اموال بیت‌المال در اختیار چه نهادی و چه فردی از مدیران شهرداری و شورای شهر وجود دارد.

به گفته وی متاسفانه اعضای شورای شهر به واکنش‌های سطحی به موضوع سو استفاده از خودروی شهرداری بسنده کرده‌اند. رئیس شورای شهر کرج هم در مقام توجیه اتفاق بر آمده. نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی هم اصلا به موضوع ورود نکرده‌ است. کسی که نمی‌تواند جلوی سو استفاده فرزند خود از بیت المال را بگیرد چگونه می‌خواهد در مقابل باندهای فساد ایستادگی کند؟

عبدالعلی‌پور یادآور شد: باید مشخص شود شهرداری کرج در شمال کشور چه پروژه‌ای داشته که لازم بوده رئیس شورا و پسرش با خودروی میلیاردی شهرداری به آن‌جا بروند. آیا شورای شهر یا شهرداری خودروی تولید داخل که همه مردم از آن استفاده می‌کنند نداشته که رئیس شورا باید از خودروی خارجی میلیاردی استفاده می‌کردند؟

وی افزود: باید نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و اگر استفاده شخصی یا خارج از عرف اداری اثبات شد همه هزینه‌ها و خسارات را از رئیس شورای شهر اخذ کنند. همچنین با مدیرانی که این امکان را برای این فرد و فرزندش فراهم آورده‌اند برخورد جدی شود.

دبیر قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی استان البرز گفت: در کنار همه این‌ها استان البرز به یک سامانه شفافیت و سوت‌زنی فساد نیاز دارد. همه نهادهای امنیتی و نظارتی باید کمک کنند تا این سامانه‌ها برای استان ایجاد شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول