اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین آمار واکسیناسیون در استان سمنان/ ثبت ۴۸ ساعت بدون فوتی کرونایی

روند واکسیناسیون کرونا در استان سمنان مطلوب است و در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی با تست مثبت کرونا در این استان گزارش نشد.

آخرین آمار واکسیناسیون در استان سمنان/ ثبت ۴۸ ساعت بدون فوتی کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با وجود گذشت حدود ۱۹ ماه از بروز و شیوع کرونا ویروس در کشور، همچنان روند همه‌گیری این ویروس ادامه دارد و افراد زیادی درگیر آن هستند.

یکی از اقدامات مهم و دارای اولویت نظام سلامت، واکسیناسیون مردم علیه کرونا ویروس است که روند خوبی را در کشور طی می‌کند و در کاهش تعداد بستری‌شدگان و افراد فوتی تأثیر مثبتی داشته است.

در استان سمنان هم واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام است و در کنار آن مسؤولان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از عادی‌نگاری شرایط تأکید دارند.

سلامت مردم و مقابله با کرونا؛ اولویت فعلی نظام

استاندار سمنان گفت: امروز موضوع حفظ و حراست از سلامت مردم و همچنین مقابله با ویروس کرونا، اولویت اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

سیدمحمدرضا هاشمی اظهار کرد: همه ما به‌عنوان مسؤولان و همچنین مردم، مکلف هستیم پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌منظور مقابله با ویروس منحوس کرونا، رعایت کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های ۱۹ ماهه اصحاب رسانه که در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در حوزه مقابله با کرونا تلاش کردند، افزود: فضاسازی شهری و اقناع‌سازی مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است و باید اصحاب رسانه در این خصوص همچنان اهتمام ورزند تا یک استان پایلوت در زمینه مقابله با این ویروس در کشور باشیم.

میامی و آرادان دارای رنگ‌بندی آبی کرونایی

استاندار سمنان با بیان اینکه دو شهرستان میامی و آرادان در وضع رنگ‌بندی آبی کرونایی قرار دارند، از تلاش‌های دست‌اندرکاران حوزه شهرستان آرادان به دلیل تبدیل شدن از وضع زرد به آبی تقدیر کرد.

هاشمی گفت: از تلاش‌های کادر پزشکی و درمانی استان در دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود تقدیر و تشکر دارم و امیدواریم با تلاش ویژه‌تر شاهد تبدیل وضع رنگ‌بندی زرد شهرستان‌های سرخه و مهدی‌شهر به آبی و رنگ‌بندی نارنجی شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به زرد و سپس آبی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته فوتی با تست مثبت کرونا در استان سمنان نداشتیم که امیدواریم ورودی به بیمارستان‌ها و بخش‌های آی‌سی‌یو نیز با دوری از ساده‌انگاری و با رعایت پروتکل‌ها و همراهی و همکاری مردم کاهش یابد.

روند واکسیناسیون در استان سمنان

استاندار سمنان در زمینه روند انجام واکسیناسیون در این استان بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی سمنان و ۷۴ درصد جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دُز نخست واکسن را دریافت کردند که از این لحاظ در وضع مطلوبی قرار داریم.

هاشمی ادامه داد: همچنین ۳۵ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و ۳۱ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دُز دوم واکسن را دریافت کردند که نیاز است، ابتدا از مردم استان به‌واسطه استقبال از تزریق واکسن و سپس از دست‌اندرکاران این حوزه تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی با اشاره به نزدیکی به ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، مراسم این روز با رعایت پروتکل‌ها و در فضای باز و محوطه برگزار می‌شود که مصوبه آن توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در قالب دستورالعمل ابلاغ می‌شود.

۴۸ ساعت بدون فوتی کرونایی در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز اظهار کرد: از ابتدای فراگیری بحران کرونا تا این لحظه در مجموعه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه، ۱۰ هزار و ۱۴ بیمار با تست مثبت کرونا بستری شدند.

وی با بیان اینکه چرخه انتقال ویروس کرونا همچنان فعال است، اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته فوتی با تست مثبت کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی سمنان نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: در حال حاضر ۱۱۶ بیمار با تست مثبت کرونا روی تخت‌های بیمارستان‌های مجموعه این دانشگاه بستری هستند.

دانایی با بیان اینکه همچنان تعداد مراجعات سرپایی با تست مثبت کرونا بالا است، عنوان کرد: ۱۰۱ بیمار با تست مثبت کرونا به شکل سرپایی طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه عادی‌انگاری و ساده‌انگاری باید کنار گذاشته شود، گفت: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دُز نخست واکسن کرونا و ۴۰ درصد نیز دُز دوم را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خاطرنشان کرد: اگر مراسم اجتماعی افزایش یابد و پروتکل‌ها رعایت نشود، با مشکلات در زمینه اپیدمی و گسترش بیماری مواجه خواهیم شد.

ثبت یک فوتی کرونایی طی ۸ روز گذشته در شاهرود

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز اظهار کرد: طی هفته گذشته یک وقفه در سِیر بیماری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به وجود آمد و یک روند کُند نزولی را تجربه کردیم.

وی عنوان کرد: به‌طور میانگین ۱۳ تا ۱۸ نفر در شبانه‌روز در مجموعه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بستری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ادامه داد: به‌طور میانگین ۴۵ تا ۵۰ مورد مثبت کرونا در شبانه‌روز در مجموعه این دانشگاه شناسایی می‌شوند.

چمن تصریح کرد: در حال حاضر ۶۴ بیمار با تست مثبت کرونا در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بستری هستند که ۱۰ نفر در بخش آی‌سی‌یو مراقبت می‌شوند.

وی گفت: طی هشت روز گذشته تنها یک مورد فوتی قطعی مثبت کرونا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه ۷۳ درصد جمعیت گروه هدف زیر پوشش دانشگاه تاکنون حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند، خاطرنشان کرد: ۶۸ درصد جمعیت زیر پوشش ۱۲ تا ۱۸ سال دانشگاه، حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند.

عادی‌انگاری ممنوع

با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در کشور، اما همچنان شیوع کرونا بین مردم ادامه دارد و همه مردم و مسؤولان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و از عادی‌انگاری و ساده‌انگاری به ‌شدت پرهیز کنند تا به‌طور مجدد درگیر پیک‌های متعدد شیوع این ویروس منحوس نباشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول