اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استفاده از ظرفیت مساجد برای کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: تا جایی که می‌توانید از ظرفیت معتمدین، روحانیت مساجد استفاده کنید تا ورودی پرونده‌های دادگستری کاهش یابد چرا که پیشگیری از جرم وظیفه قوه قضائیه است و اگر دستگاه‌های فرهنگی کمک دادگستری را لازم دارند خط بدهید تا اختلافات به حداقل و صلح و سازش ایجاد شود.

استفاده از ظرفیت مساجد برای کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار ، محمدرضا حبیبی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری خوانسار با بیان اینکه این شهر شهرت ملی و جهانی و سابقه درخشانی در ولایت‌مداری و آمار علما دارد، اظهار کرد: خوانسار از جمله شهرستان‌های کمتر دغدغه‌دار استان اصفهان است و به دلیل پیشینه شهرستان در دادگستری خوانسار پرونده نگران کننده و کمبود شعبه وجود ندارد.

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: وضعیت کنونی خوانسار مدیون فرهنگ سازی علما و فقهای شهرستان است که حفظ  و استمرار این فرهنگ هنر است.

وی با بیان اینکه تمام تشکیلات قضا و تفکیک قوا برای ارائه خدمت به مردم است، تصریح کرد: مهمترین وجه تمایز نظام ما و سایر نظام‌های مادی دنیا همین است که بحث فرمانروایی و فرمانبری نیست.

حبیبی افزود: در نظام اسلامی بحث خدمت به مردم مطرح است چون مردم خدمتگذار می‌خواهند و تنها با تلاش و کوشش و همکاری و هماهنگی و همفکری بین دستگاهی این امر مهم انجام خواهد شد و همه باید در راه خدمت به مردم متحد شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه امروز دیگر، مردم  تاب و توان اختلافات سلیقه‌ای و بحث‌های سیاسی ندارند، افزود: مردم در طول سال‌های انقلاب تحریم و جنگ را تحمل کردند چون احساس کردند کلیت نظام برگرفته از نظام ولایی است اما اگر یک روز احساس کنند که مسیر مسؤولان جدا از کلیت نظام و اهداف قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری است هیچ حمایتی از مسؤولان نظام نخواهند داشت و اگر حمایت مردم را نداشته باشیم هر ئوطئه‌ای نظام را تهدید می‌کند.

وی گفت: امروز همدلی و همدلی و همفکری که در سران سه قوه ایجاد شده است فرصت مقتنمی است، منتها کافی نیست؛ امروز دیگر بحث حزب و جناح نیست؛ یک نظام جمهوری اسلامی با ولایت ولی فقیه است و همه مسؤولین نیز باید خدمتگذار مردم  باشند.

حبیبی با تأکید به مسؤولین دادگستری خوانسار، گفت: تا جایی که می‌توانید از ظرفیت معتمدین، روحانیت مساجد استفاده کنید تا ورودی پرونده‌های دادگستری کاهش یابد چرا که پیشگیری از جرم وظیفه قوه قضائیه است  و اگر دستگاه‌های فرهنگی کمک دادگستری را لازم دارند خط بدهید تا اختلافات به حداقل و صلح و سازش ایجاد شود چون کاهش ورودی‌های دادگستری‌ها در شأن و طراز نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش فارس، در این مراسم از زحمات سه سال اضغر حسینی قدردانی و حجت‌الاسلام سید مهدی نصیری به عنوان رئیس جدید دادگستری خوانسار معرفی شد.

امروز همچنین با حضور رئیس دادگستری استان اصفهان در شهرستان فریدون‌شهر، حجت الاسلام سید مهدی نصیری از سمت ریاست دادگستری فریدون‌شهر تکریم و نورالله بهمنی دادستان شهرستان فریدون‌شهر به سمت رئیس دادگستری منصوب شدند.  

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول