اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تلاش تایوان در دستیابی سریع‌ به 66 جنگنده اف-16 و موشک‌ با برد 370کیلومتر

همزمان با افزایش پروازهای جت‌های چین به منطقه پدافندی تایوان، وزارت دفاع تایوان رایزنی برای دسترسی سریع‌تر به جنگنده‌ها و موشک‌های پیشرفته ساخت آمریکا را آغاز کرده است.

تلاش تایوان در دستیابی سریع‌ به 66 جنگنده اف-16 و موشک‌ با برد 370کیلومتر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری شنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش دادند که تایوان به دنبال تحویل زود هنگام 66 فروند جنگنده «اف-16 » و بیش از 100 موشک دوربرد «ای جی ام -158 » ساخت آمریکا با قابلیت حمله به چین است.

به نوشته وبگاه «تایوان نیوز» تایوان قرارداد خرید جنگنده‌های اف-16 را سال 2019 امضا کرد با این حال، نشان دادن قدرت اخیر چین در ارسال ده‌ها هواپیمای جنگی به منطقه پدافند هوایی تایوان  (ADIZ)  ضرورت دستیابی به سیستم های تسلیحاتی جدید را افزایش داده است.

به گفته منابع آگاه، مقام‌های تایوان با ایالات متحده تماس گرفته‌اند تا تحویل هواپیماهای اف-16 زودتر آغاز شود. در حالی که بحرین، اسلواکی و بلغارستان نیز این نوع جنگنده‌ها را سفارش داده‌اند، تایوان با تهدید فوری‌تری روبرو است و به احتمال زیاد این جنگنده‌های پیشرفته را زودتر دریافت می کند.

علاوه بر این، تایوان مذاکرات خود را با ایالات متحده در زمینه خرید موشک‌های هوا به سطح ای جی ام -158 آغاز کرده است. این موشک‌های کروز می‌توانند به اهداف 370 کیلومتری از جمله تاسیسات نظامی در سواحل چین ضربه بزنند. گفته می‌شود که تایوان بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار برای خرید بیش از 100 موشک آماده کرده است.

منابع خبری در روزهای اخیر از رخنه مجدد چند فروند جنگنده  و هواپیمای تجسسی نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی تایوان خبر دادند.

به گفته وزارت دفاع تایوان، سه فروند جنگنده «جی-16» و یک فروند هواپیمای تجسسی و ضد زیر دریایی «وای-8» روز یکشنبه به منطقه پدافندی این جزیره رخنه کردند. وزارت دفاع تایوان بدون اشاره به ذکر جزئیات بیشتری از این ماجرا، مدعی رهگیری این جنگنده‌ها و جت چینی شد.

طی چند سال گذشته، نیروی هوایی چین به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام به تایوان مبنی بر اینکه چین ادعای استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد، به منطقه شناسایی هوایی پدافند هوایی تایوان پرواز می‌کند. چین در پی اثبات این مهم است  که هرگونه تصور از توانایی این منطقه پدافندی باطل است.

در تحلیلی که اخیرا در این زمینه منتشر شده، آمده است، اگر چین تصمیم بگیرد به تایوان حمله کند، فرض کار این است که این کشور ارزیابی گسترده‌ای از شانس پیروزی خود را مبتنی بر اطلاعات انجام داده است. چین می‌تواند پادگان‌ها و محل استقرار هر یگان اصلی رزمی زمینی تایوان را با دقت مشخص کند.

این کار را با هر هواپیمای دارای قابلیت جنگی در موجودی تایوان انجام می‌داد. چین قادر است پایگاه‌های لجستیکی مورد استفاده تایوان را در خط مقدم شناسایی کند.همه اینها در معرض بمباران گسترده نیروهای هوایی و موشکی بالستیک چین قرار خواهند گرفت. سپس هر یگان بازمانده از تایوان با وظیفه دلهره آور دفع یک حمله گسترده روبرو خواهد شد که احتمالاً شامل ترکیبی از نیروهای دوزیست و حمله هوایی است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول