اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر برخورد مسئولانه‌تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی‌جاشدگان افغانستانی

وزیر امور خارجه در دیدار دبیرکل وزارت خارجه اتریش بر برخورد مسئولانه‌تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی تأکید و با محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروه‌های تکفیری در این کشور را خطرناک خواند.

تأکید امیرعبداللهیان بر برخورد مسئولانه‌تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی‌جاشدگان افغانستانی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «پتر لاونسکی» دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش که به منظور برگزاری پنجمین دور گفت‌وگوهای سیاسی بین ایرلن و اتریش به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، امروز (شنبه) ۲۴ مهرماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

* تأکید بر برخورد مسئولانه‌تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش را دیرینه و قدیمی خواند و تصریح کرد: ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم.

امیرعبداللهیان با ابراز امیدواری نسبت به افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، از اهدای محموله واکسن از سوی اتریش به کشورمان قدردانی کرد و خواستار همکاری‌های بیشتر دو کشور در زمینه همه گیری و واکسن کرونا شد.

 

 

وزیر امور خا جه کشورمان برخورد مسئولانه‌تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی را مورد تأکید قرار داد و با محکوم کردن اقدامات تروریستی در هفته‌های اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروه‌های تکفیری در افغانستان را خطرناک توصیف کرد.

*‌امیدواری نسبت به احیای مجدد برجام با مشارکت همه طرفها 

«پتر لاونسکی» دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با تجلیل از رابطه دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه طرف‌ها برجام مجددا احیا شود.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش همچنین اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و افزود:جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانی‌های مشترکی در مورد داعش دارند. 

وی همچنین حمایت اتریش از نشست‌های همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش فارس، دبیرکل وزارت خارجه اتریش امروز در پنجمین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اتریش و در دیدار با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان از تمایل شرکت‌های اتریشی برای حضور در بازار ایران خبر داد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول