اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وزیر ورزش: دولت حامی ورزشکاران است/ آمادگی برای تامین نیازهای ورزشکاران برای تداوم قهرمانی

وزیر ورزش و جوانان در بابلسر با تاکید بر این که دولت حامی ورزشکاران است، گفت: پس از دستور و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال ورزشکاران پارالمپیکی، بلافاصله در دولت و با حمایت ویژه رئیس جمهور اقدامات لازم درخصوص استخدام پارالمپیکی‌ها به سرعت در حال اجرایی شدن است.

وزیر ورزش: دولت حامی ورزشکاران است/ آمادگی برای تامین نیازهای ورزشکاران برای  تداوم قهرمانی

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| با حضور  سیدحمید سجادی مراسم تجلیل از افتخارآفرینان مازندرانی مسابقات کشتی قهرمانی جهان عصر امروز در بابلسر برگزار شد.

در این مراسم  از حسن یزدانی،حسین زارع، محمدهادی ساروی، علی‌اکبر یوسفی،کامران قاسم‌پور، محمد یزدانی، محمد نخودی و مجتبی گلیج تجلیل شد.


سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، حجت‌الاسلام والمسلمین قلی پور امام جمعه بابلسر، اسماعیل احمدی مشاور و سرپرست حوزه وزارتی،کاوه احمدی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، حسین‌زادگان استاندار، رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حاضران در این مراسم بودند.

وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از قهرمانان مازندرانی تیم ملی کشتی گفت: با تاکید رهبری و حمایت ویژه رئیس جمهور استخدام پارالمپیکی‌ها با سرعت در حال اجرایی شدن است.

حمید سجادی ضمن تبریک روز ملی و هفته پارالمپیک به جانبازان و معلولین و روز ملی و هفته تربیت بدنی اظهار امیدواری کرد؛ این مناسبت‌ها بتواند بستری برای ترویج هر چه بهتر فرهنگ ورزش باشد و منجر به دعوت هر چه بیشتر مردم برای مشارکت در برنامه‌های ورزشی شود.

وی به تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در دو سال اخیر به دلیل کرونا از جمع ورزشی‌ها کم شده که امیدواریم هر چه زودتر مردم برای انجام فعالیت‌های ورزشی به اماکن ورزشی بازگردند تا نشاط و سلامتی به جامعه برگردد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش از قهرمانان و دلاورمردان مازندران یاد کرد و گفت: نام این استان بر قلب ما حک شده و ارزش فوق‌العاده‌ای در عرصه های مختلف برای میهن عزیزمان مان خلق کرده است.

وی در ادامه از شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهیدان لشکر ۲۵ کربلا و شهدای مدافع حرم و حماسه خان طومان سوریه به نیکی یاد کرد.

سجادی دربخش دیگری از سخنانش سختی‌های ورزشکاران برای فتح سکوهای افتخار را مورد توجه قرار داد و گفت: از صفحه تلویزیون، ما چند مسابقه و یک قهرمانی و روی سکو رفتن را می‌بینیم تشویق می‌کنیم و خوشحال می‌شویم، این درحالی است که یک ورزشکار برای رسیدن به قهرمانی فشار زیادی از جمله تمرینات سخت بدنسازی، استرس و نگرانی‌های بسیاری را پشت سرمی‌گذارد.

وزیر ورزش و جوانان این نکته را مورد توجه قرار داد که تنها ورزشکار با انگیزه می‌تواند این لحظات بیاد ماندنی را تحمل و درک کرده و پشت سر بگذارد تا برای کشور افتخار کسب کند.

وی در ادامه ضمن قدردانی مجدد از تلاش‌های تمامی مربیان، ورزشکاران، کادرفنی، مسؤولان ورزش در استان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که وقتی نتیجه مطلوب در رویدادهای ورزشی به‌دست می‌آید اولین کسی که خوشحال می‌شود خود ورزشکار است چرا که می‌داند با این نتیجه دل مردم کشورش را شاد کرده و باعث فخر هم‌میهنانش شده است.

 سجادی با بیان اینکه توفیقات ورزشی نمادی از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: از طرف ملت بزرگ ایران از همه تشکر و قدردانی می‌کنم چرا که با کسب این مدال‌ها بعد از بازی‌های المپیک، در میان همه مشکلات، روحیه نشاط و شادابی به مردم هدیه شده است.

وی از این مسابقات به عنوان مقدمه‌ای برای حضور موفق در المپیک بعدی یاد کرد و خطاب به ورزشکاران قهرمان گفت: کمتر از دو سال و هشت ماه تا المپیک آینده باقی مانده است. شما اکنون در تراز جهانی هستید و آنچه نیاز است تا این موفقیت‌ها تداوم یابد باید برآورده کنیم تا این روحیه برای تداوم قهرمانی حفظ شود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش مطالبی را در خصوص مستندسازی و اسطوره سازی ارائه کرد و افزود: این اقدامات می‌تواند بستر فرهنگ‌سازی در خصوص توسعه ورزش در ابعاد مختلف را مهیا کند که در ورزش میهن ما کشتی ورزشی اسطوره ساز است. ضمن اینکه با مستندسازی و تاریخ نگاری باید اقدام امروز شما در تاریخ ثبت شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه مسؤولان ورزش در کنار ورزشکاران و قهرمانان هستند، اظهار کرد: در مسیر هر موفقیت بزرگ، دشواری‌های بسیاری وجود دارد و ما قول می‌دهیم در کنار قهرمانان و پهلوانان باشیم تا از دشواری‌ها راحت‌تر عبور کنیم.

دکتر سجادی در ادامه سخنانش اهمیت امنیت شغلی و مسکن ورزشکاران را مورد توجه قرارداد و افزود: من در سن ۳۲، ۳۳ سالگی که در تیم ملی دو و میدانی بودم مجبور شدم از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم چون مهمترین و سنگین‌ترین عامل پایان قهرمانی من این بود که مجبور شدم سه نوبت در روز کار کنم و دو جلسه تمرین داشته باشم‌ و چون به مرور جسمم پاسخگو نبود مجبور به خداحافظی شدم.‌

وی با تاکید بر این که دولت حامی ورزشکاران است، افزود: پس از دستور و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال ورزشکاران پارالمپیکی، بلافاصله در دولت و با حمایت ویژه رئیس جمهور اقدامات لازم درخصوص استخدام پارالمپیکی‌ها به سرعت در حال اجرایی شدن است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۱ ماه دیگر بازی‌های آسیایی را در پیش داریم، گفت: امیدواریم راه را در کنار هم هموار کنیم و با همکاری یکدیگر در رویدادهای پیش رو موفق باشیم.

همچنین استاندار مازندران نیز با قدردانی از وزیر ورزش و جوانان به خاطر حضور در مراسم تجلیل از قهرمانان جهانی کشتی این استان، گفت: هیأت‌های ورزشی مازندران برای استمرار قهرمانی و مدال آوری‌ ورزشکاران در رویدادهای مهم بین‌المللی و جهانی نیازمند حمایت‌های ویژه و جدی هستند. ‎

احمد حسین‌زادگان افزود: باید اعتبارات ملی و فرااستانی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی مازندران قرار گیرد، چون اعتقاد داریم اگر می خواهیم استعدادهای ورزشی استان را شکوفا کنیم باید مشکلات این حوزه حل شود.

همچنین در این مراسم همچنین از خانواده سردار شهید حسن فقیهی جویباری که به عنوان یکی از شهدای ورزشکار شاخص کشور مطرح است، چهار مربی مازندرانی حاضر در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ به نام‌های حامد میرعمادیان، اباذر اسلامی، بهنام احسانپور و امید عالی تبار و هشت مربی سازنده این کشتی گیران هم تجلیل شد.

کشتی گیران مازندرانی در مسابقات جهانی اسلو ۶ مدال از هفت مدال کاروان ایران را کسب کردند. سه تن از کشتی گیران مازندرانی شامل حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع در این مسابقات مدال طلا گرفتند، دو نفر هم شامل محمد نخودی لاریمی و امیرمحمد یزدانی به مدال نقره رسیدند و مجتبی گلیج هم صاحب مدال برنز شد.

در مجموع از ۱۰ کشتی‌گیر تیم ملی اعزامی کشتی آزاد به اسلو ، هشت آزادکار اهل مازندران بودند. علاوه بر این هشت کشتی‌گیر، سه مربی یعنی مصطفی میرعمادیان و اباذر اسلامی و بهنام احسانپور نیز به عنوان اعضای کادر فنی همراه با کاروان تیم ملی به نروژ رفتند.

در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو نروژ هم مازندران سه نماینده به نام‌های سجاد عباس پور، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی و یک مربی به نام امید عالی تبار داشت. کشتی گیران فرنگی کار مازندرانی هم در این رقابت خوش درخشیدند و ۲ مدال طلا توسط محمدهادی ساروی و علی‌اکبر ساروی سهم مازندران از مدال‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ بود.

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول