اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

حدود چهار هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله اندیکا آسیب دیدند

استاندار خوزستان گفت: حدود چهار هزار واحد مسکونی در زلزله اندیکا آسیب دیدند البته دو تا سه روستا نیز کاملا تخریب شد.

حدود چهار هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله اندیکا آسیب دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان در خصوص آخرین شرایط زلزله زدگان اندیکا اظهار کرد: این زلزله که هم اینک ۱۲ روز از آن گذشته است خسارت‌هایی را در بخش‌هایی از اندیکا، ایذه و مسجدسلیمان وارد کرد و مرکز آن استان همجوار بود اما خسارت‌هایی که وارد شد بیشتر در بخش چلو در اندیکا بود.

وی افزود: حدود چهار هزار واحد مسکونی در این حادثه آسیب دیدند البته دو تا سه روستا نیز تخریب کامل شد.

استاندار خوزستان گفت: خسارتهایی که به منازل وارد شد گسترده‌تر است چرا که واحدهای مسکونی که در این مناطق داریم سنگ چین هستند که به محض اینکه آسیب ببینند دیگر قابل زندگی کردن نیستند و دو هزار واحد مسکونی به این ترتیب آسیب دیدند که برخی از آنها خسارت کامل دیدند.

وی ادامه داد: برخی از منازل نیز آسیبهایی‌های دیدند که هرچند با خطراتی همراه است اما مردم ممکن است در آنها زندگی کنند.

صادق خلیلیان تصریح کرد: اولین کاری که ما می‌بایست انجام می‌دادیم در اختیار قرار دادن چادر به زلزله زدگان بود که خوشبختانه از طریق هلال احمر پوشش کاملی در این زمینه انجام شد همچنین مواد غذایی در اختیار آنها قرار داده شده است و هم اکنون در حال تامین سایر مایحتاج آنها هستیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه زلزله زمانی به وقوع پیوست که عشایر ما در حال کوچ و بازگشت به منطقه بودند و تنها حدود ۲۰ نفر بر اثر این زلزله مجروح شدند که همگی آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

خلیلیان عنوان کرد: خسارت‌هایی که وارد شده بیشتر به منازل است، یک مقدار هم راههای روستایی و جایگاه‌های دام آسیب دیده است.

وی توضیح داد: کمک‌هایی که انجام دادیم چادر، پتو و مواد غذایی بوده و مرحله کمک‌های اضطراری انجام شده است و در حال حاضر در حال تامین کمک‌های اولیه و اسکان موقت برای زلزله زدگان هستیم.

استاندار خوزستان اذعان کرد: از زمان بروز حادثه دو نوبت در منطقه حضور پیدا کردم همچنین آقای رئیس جمهور تماس داشتند و وزیر محترم کشور پیگیری روزانه دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: سایر کمک‌ها نیز در راه است و امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله هلال احمر، گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و بسیج و سازماندهی همگانی شرایط را برای زلزله زدگان بهبود بخشیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول