اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد کشور را آمارگیری می‌کند

حجت الاسلام محلاتی گفت: خروجی طرح آمایش مساجد، اطلس فرهنگی اجتماعی مساجد خواهد بود و فراوانی مساجد در پهنه جغرافیایی کشور روشن می شود.

سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد کشور را آمارگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت با اشاره به طرح آمایش مساجد اظهار داشت: از برنامه‌های مهمی که بنیاد هدایت ضمن مهرواره اوج طراحی کرده و اکنون هم در حال اجرای آن است، همین آمایش مساجد کل کشور است؛ در این طرح قرار است اطلاعات و آمار کلیه مساجد کشور به صورت دقیق استقراء و ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ثبت اطلاعات در خصوص ظرفیت های مسجد و امام و برخی ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به محله یا روستایی که مسجد در آن قرار گرفته انجام می شود، و به طور کلی مساجد، فعال، مساجد دایر، مساجد تعطیل، مساجد نیاز به حضور و استقرار امام و مسائلی از این دست شناسایی می شوند.

محلاتی افزود: خروجی این طرح اطلس فرهنگی اجتماعی مساجد خواهد بود که علاوه بر نکات ذکر شده سابق، فراوانی مساجد در پهنه جغرافیایی کشور را نیز نمایان خواهد کرد. 

معاون راهبری بنیاد هدایت گفت: تاکنون اطلاعات بیش از ۲۴ هزار و ۸۰۰ مسجد ثبت شده است و طبق برآوردهای انجام شده و مقایسه با آخرین آمار کشوری مساجد که در سال ۱۳۹۵ جمع آوری شده باید به ثبت اطلاعات ۸۰ هزار مسجد برسیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول