اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سرقت 7 میلیارد تومان از تاسیسات شرکت برق تبریز/ تبریز نور ندارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، گفت: ماهانه بیش از یک میلیارد تومان از تاسیسات شرکت برق سرقت می‌شود که از ابتدای سال ۷ میلیارد سرقت انجام شده است.

سرقت 7 میلیارد تومان از تاسیسات شرکت برق تبریز/ تبریز نور ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در جلسه شورای شهر تبریز، اظهار داشت: شرکت توزیع برق تبریز به سه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر خدمات می‌دهیم.

وی افزود: بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر شبکه و ۷ هزار ۵۰۰ پست توزیع داریم.

کاظمی با بیان اینکه چشم‌انداز شرکت ارائه خدمات خواسته شده است که هدف داریم جزو چند شرکت برتر کشور باشیم، گفت: در زمینه تبدیل کابل‌های مسی قدیمی به کابل‌های خود‌نگهدار که در زمینه دزدی از شبکه همچنین پدافند غیرعامل تاثیرگذار هستند، اقدامات اساسی انجام‌ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز،  گفت: در خصوص تبدیل چراغ.های گازی قدیمی به ال ای دی اقدامات اساسی انجام‌ شده است که می‌توان با جذب سرمایه‌گذار این اقدام را گسترش داد.

وی اضافه کرد: ماهانه بیش از یک میلیارد تومان از تاسیسات شرکت برق سرقت می‌شود که از ابتدای سال ۷ میلیارد سرقت انجام شده است.

روح‌الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز در ادامه گفت: اجرای تونل انرژی در ایده‌لو و سد شدن راه خدمات شهری یکی از معضلات منطقه است که باید کاربرد و زمان اتمام‌آن مشخص شود.

تبریز نور ندارد

فریدون بابایی‌اقدم دیگر عضو شورای شهر تبریز، گفت: گزارشات دستگاه های خدمات‌رسان در شورای شهر موجب نقش‌آفرینی واقعی شورا به عنوان شورای شهر می‌شود.

وی بیان داشت: در ماده ۲۱۹ راهنمایی و رانندگی و شهرداری موظف شده در خصوص ایمنی و تسهیل عبور و مرور با دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در شورای پنجم مرحوم اشرف‌نیا در تماس با معاون وزیر خواستار تامین اتصالات در مناطق الحاقی به تبریز شد که بودجه مورد نیاز ۴ میلیارد تومان برای تمام محلات بود اما امروز مبلغ بسیار بیشتری فقط برای آناخاتون نیاز است.

وی اذعان داشت: اگر از وزارت راه کمک می‌خواهیم، باید کمک انجام‌ شود تا این موضوع حل شود.

بابایی‌اقدم اضافه کرد: در شهرهای دیگر نیز کمبود برق وجود دارد اما در تبریز شاهد کمبود نور شهری هستیم حتی در خیابان‌های اصلی نیز با مشکل کمبود روشنایی روبه‌ رو هستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز، متذکر شد: سرمایه‌گذار تبریزی در زمینه روشنایی تهران فعالیت می‌کند که لازم است در تبریز نیز به روشنایی‌ها توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در تبریز محورهای تاریخی که نیاز به نگهداری و ساماندهی دارند زیاد است که باید این‌ها تجمیع شود تا بودجه در نظر گرفته شود.

بابایی‌اقدم اضافه کرد: در مناطق ولیعصر به دلیل تراکم بالا امکان اتصال ساختمان‌های جدید به شبکه برق وجود ندارد.

وی افزود: می‌توانیم با استفاده از تجربیات سایر شهرها نسبت به راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی اقدام کنیم.

تبریز زیست شبانه ندارد!

رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: زیست شبانه در شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد اما در تبریز توجهی به زیست شبانه نشده که روشنایی یکی از مقوله‌های تاثیرگذار آن است.

وی یادآور شد: به دلیل پخش زنده جلسه شورا در فضای مجازی برخی شهروندان مشکلاتی را مطرح کرده‌اند که عرض می‌کنم: بیمه‌ای که قول داده شده بود در صورت آسیب وسیله‌ای برقی در زمان قطعی برق از طرف اداره برق پرداخت شود همچنان بی‌نتیجه باقیمانده و کسی نتوانسته خسارت خود را دریافت کند.

راه دسترسی خلجان روشنایی ندارد

برگی افزود: راه دسترسی خلجان روشنایی ندارد و بارها باعث ایجاد تصادف شده، در کلانتر کوچه نیز مشکل تیر‌های برق در وسط کوچه وجود دارد.

وی اظهار داشت: حیف است که بازار سرپوشیده تبریز با آن تاریخ با سیم‌های برق که مثل تار عنکبوت گسترش یافته بد منظر شود.

تیرهای وسط خیابان

علیرضا نوای‌باغبان عضو شورای شهر تبریز همچنین در ادامه اضافه کرد: یکی از مصادیق بارز مدیریت جامع شهری برق شهری است که معابر، خطوط و پست‌های برق در این زمینه وجود دارند.

وی افزود: خوشبختانه قدم‌های خوبی در گذشته انجام شده است که لازم است در این جلسه نیز انعقاد تفاهم‌نامه جامع با شرکت برق برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارجاع شود.

باغبان  تاکید کرد: لازم است، مشخص شود چند تیر برق در تبریز باید جابه‌جا شوند.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: افزایش کابل‌های خودنگهدار اگر در اولویت باشد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش بازو‌های ۶ متری نیز باید در اولویت باشد.

صادقی بیان داشت: در بحث سیم‌کشی های بازار تبریز نیز باید توجه اساسی شود که بارها موجب حادثه شده است.

وی گفت: در زمینه زمانبندی خاموشی‌های برق باید زمانبندی‌ها با اعلام قبلی و برنامه باشد تا شهروندان شاهد رعایت عدالت در این زمینه باشند.

پرویز هادی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز افزود: تعرفه برق مصرفی پارک‌ها به صورت صنعتی محاسبه می‌شود که لازم است این موضوع پیگیری شود تا حداقل کشاورزی محاسبه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: در این وضعیت اقتصادی با مشقت فراوان مسیرگشایی انجام می‌شود اما بعد از گذشت چندین ماه هنوز روشنایی در آنها ایجاد نمی‌شود.

یاسین بجانی افزود: در پیاده‌روها گاهی تیر‌های برق در وسط مسیر باقیمانده که باعث شده بعضی مواقع باعث ایجاد مشکل برای نابینایان باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول