اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

احیای زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی با مشارکت بنیاد برکت

همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و مجمع ایران‌نوشت باعث رونق تولید نوشت‌افزار داخلی و احیای این زیست‌بوم شده است.

احیای زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی با مشارکت بنیاد برکت

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس،هادی جوهری،معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب که همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و مجمع ایران‌نوشت باعث رونق تولید نوشت‌افزار داخلی و احیای این زیست‌بوم شده است، اظهار داشت: شرکت شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی به عنوان یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت باعث تسهیل و افزایش تولید نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر ایرانی شده است.

وی افزود: این واحد مشارکتی بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری، تامین مالی، اخذ تسهیلات، بازاریابی، ایجاد شبکه فروش و تسهیل‌گری باعث شتاب‌دهی تولید و رونق زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی شده است.

جوهری با تاکید بر احیای واحدهای تولیدی نوشت‌افزار ایرانی،گفت: سال گذشته ۱۵۰ کارگاه تولید نوشت‌افزار ایرانی به همت بنیاد برکت تشکیل و احیا شد. این کارگاه‌ها با دریافت تسهیلات، تغییرات ساختاری در خود ایجاد کرده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

جوهری تصریح کرد: این کارگاه‌ها امسال علاوه بر افزایش تولید، بر ساخت محصولاتی که پیش‌تر از خارج کشور وارد می‌شد مانند روان‌نویس تمرکز کرده‌اند.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: شرکت شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی به شکل مستقیم در فرآیند تولید نوشت‌افزار ایرانی مشارکت نمی‌کند و نوعی تسهیل‌گری را انجام می‌دهد.

جوهری ادامه داد:بنیاد برکت از ابتدای سال گذشته اقدام به مشارکت با شرکت شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی کرده است. این شرکت همچنین با بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان امام هم همکاری‌هایی دارد.

به گفته معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، این بنیاد کارآفرینی اجتماعی را از طریق برگزاری رویدادهای مختلف دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: برگزاری رویدادهایی مانند «مشق احسان» فرآیند تسهیل‌گری و شتاب‌دهی را در زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی تسریع می‌کند و باعث افزایش تولید در این حوزه می‌شود.

جوهری از ادامه روند حمایت و احیای کارگاه‌های تولید نوشت‌افزار ایرانی در سال جاری خبر داد و گفت:همچنین حفظ و افزایش تولید کارگاه‌های احیا شده در سال گذشته در دستور کار است. 

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تعدادی از کارگاه‌های نوشت‌افزار ایرانی که توسط بنیاد برکت احیا شده‌اند اقدام به صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول