اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

12 میلیارد ریال کلاهبرداری از دامداران با ارائه چک‌های بلا محل

فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری ۲ نفر که با ارائه چک‌های بی‌محل از دامداران شهرستان فراهان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد و گفت: متهمان به ۶ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال اعتراف کردند.

12 میلیارد ریال کلاهبرداری از دامداران با ارائه چک‌های بلا محل

سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در روزهای اخیر با اعلام چندین مورد گزارش کلاهبرداری از دامداران در شهرستان فراهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که 2 نفر تحت عنوان خریدار احشام به دامداران روستاهای شهرستان فراهان مراجعه کرده و در قبال خرید احشام به آنان چک ارائه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: پس از مدتی که دامداران برای نقد کردن سندهای مالی خود اقدام می‌کنند، متوجه بی‌محل بودن چک‌ها می‌شوند.

مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد: در فرآیند رسیدگی به این پرونده، مشخص شد متهمان اهل و ساکن یکی از استان‌های هم‌جوار می‌باشند که با هماهنگی قضائی افراد مورد نظر در استان قم  شناسایی و در شهرستان فراهان دستگیر  شدند.

وی اظهار داشت: کلاهبرداران مذکور در تحقیقات کارآگاهان به بزه‌های انتسابی و ۶ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از شهروندان در شهرستان فراهان و استان‌های اطراف اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضائی، با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند، افزود: با توجه به احتمال مشارکت دیگر افراد در این کلاهبرداری، تحقیقات میدانی این پرونده همچنان ادامه دارد و شهروندانی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده است، می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی این شهرستان مراجعه کنند.

کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان به بهانه اعزام به عتبات عالیات و خرید خودرو 

مفخمی شهرستانی همچنین بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان شازندی مبنی بر کلاهبرداری فردی از او به بهانه اعزام به عتبات عالیات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار با دادن وعده واهی سفر به عتبات عالیات با چرب‌زبانی از فرد مذکور وجه نقد دریافت کرده و پس از مدتی که دیگر فرد مذکور به تماس‌هایش پاسخ نمی‌دهد، او متوجه می‌شود که نه‌تنها اقدامی به‌منظور سفر او به اماکن مقدسه انجام نشده بلکه از وی کلاهبردای نیز صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: پس از تحقیقات مأموران و استعلام‌های صورت گرفته، مشخص شد که فرد مورد نظر از مجرمان سابقه‌دار و هم‌اکنون ساکن استان تهران می‌باشد که به قصد کلاهبرداری به استان آمده است.

مفخمی شهرستانی اضافه کرد: با تلاش‌های فراوان، سرانجام محل اختفای این فرد کلاهبردار در استان تهران شناسایی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم و اخذ نیابت قضائی، در عملیات کارآگاهان پلیس در این استان دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال  داده شد.

وی افزود: هنگامی‌که فرد دستگیر شده در بازجویی‌های فنی پلیس با مدارک و مستندات قانونی مواجه شد، سرانجام لب به سخن گشود و به کلاهبرداری از ۳ نفر از شهروندان به بهانه سفر به عتبات عالیات و خرید خودرو و اخذ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از آنان به این شیوه اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به ادامه داشتن تحقیقات تکمیلی این پرونده کلاهبرداری بیان کرد: شهروندانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی پیگیر موضوع از طریق قانونی باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول