اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

سفرهای استانی رئیس‌جمهور باعث شناخت بسیار بهتری از مشکلات مردم می‌شود

یک فعال دانشجویی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: در شرایط اقتصادی امروز، حضور بالاترین مقام اجرایی کشور در میان مردم، می‌تواند روح تازه‌ای به روحیه‌ این مردم فداکار بدمد.

سفرهای استانی رئیس‌جمهور باعث شناخت بسیار بهتری از مشکلات مردم می‌شود

محمدرضا گاوزن عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و مسئولان ارشد دولت، گفت: از نخستین روزهای انقلاب همواره شعار مردمی بودن از سوی مسئولین جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شد. مردم ایران خاطرات شیرینی از حضور مسئولین در میان مردم در اوایل انقلاب و همچنین در جنگ تحمیلی دارند. از میان موارد متعدد پس از پایان جنگ تحمیلی می‌توان به حضور سرزده‌ رهبر انقلاب در میان زلزله‌زدگان بم اشاره کرد.

وی تاکید کرد: عمل به شعار "حضور در میان مردم" یکی از مهم‌ترین اهداف دولت‌ها و با گذشت سال‌ها همواره یکی از خواسته‌های مردم بوده. با این وجود، انجام این مهم در دولت‌های مختلف با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی امروزی که حاصل تحریم‌های ظالمانه‌ خارجی و بی‌تدبیری‌های داخلی همچون نگاه برخی از مسئولین به غرب است، حضور بالاترین مقام اجرایی کشور در میان مردم، از همه‌ اقشار، می‌تواند روح تازه‌ای به روحیه‌ این مردم فداکار بدمد. اشاره‌ رهبر انقلاب به ویژگی "مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن" در شعارهای دولت سیزدهم و توصیه‌ این دولت به "با مردم، در کنار مردم، در میان مردم بودن" توسط ایشان، خود گویای توجه جدی به این مساله در همه‌ ارکان نظام است.

وی ادامه داد: سفرهای استانی رئیس‌جمهور محترم که در راستای شعارهای این دولت و همچنین خلق و خوی اجتماعی ایشان است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نخست همان گونه که اشاره شد، تقویت روحیه‌ مردم در این شرایط خطیر است. دوم، پیگیری مستقیم بالاترین مقام اجرایی کشور از مقام‌های استانی درباره‌ طرح‌های دولتی و یا نیمه‌دولتی است. سوم تمرکززدایی از شهرهای بزرگ و چهارم، همان گونه که از اخبار این سفرها می‌توان دریافت، راه‌اندازی واحدهای تولیدی‌ای است که بعضاً مدت زیادی از تعطیلی آن‌ها می‌گذرد و به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

گاوزن اضافه کرد: همچنین با توجه به تجربه‌های پیشین حضور مستقیم رییس دولت در میان مردم، سفرهای استانی آیت‌الله رییسی با هزینه‌ کمتر می‌تواند باعث شناخت بسیار بهتری از مشکلات مردم شود. از این رو دولت به کمک نخبگان بومی و نیروها و امکانات تخصصی‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای حل مشکلات مردم داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول