اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش انگلیس در پی خرید پهپادهای ترکیه است

یک مقام ارشد دولت ترکیه از تمایل انگلیس در خرید پهپادهای ساخت صنایع دفاعی ترکیه خبر داد.

ارتش انگلیس در پی خرید پهپادهای ترکیه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرده که انگلیس ممکن است خرید هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه را مورد بررسی قرار دهد.

به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» «مصطفی وارانک» در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان ترک» گفت: «انگلیس علاقه زیادی به هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه دارد. اکنون آنها باید تصمیم بگیرند. ما گزینه‌ها را به آنها ارائه کردیم. در حال حاضر، آنها به طور جدی در حال بررسی این گزینه‌ها هستند.»

اعلام وارانک پس از اظهارنظرها و پیش بینی‌های مشابه او در سال جاری و در نمایشگاه صنایع دفاعی و هوافضا در استانبول انجام شد. وی گفته بود: «من معتقدم که در آینده نزدیک، پهپادهای بیرقدار و آنکاس در آسمان اروپا پرواز می‌کنند.»

پهپادهای ساخت ترکیه پس از موفقیت و کارآیی خود در درگیری‌هاب سال گذشته در سوریه ، لیبی و قره باغ، محبوبیت جهانی پیدا کردند.از آن زمان، شماری از کشورها از جمله اوکراین، لهستان ، عربستان سعودی، عراق، مراکش و آلبانی درخواست خرید ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین از ترکیه  از جمله بیرقدار  را داشته اند،.

به نوشته این وبگاه، انگلیس  علاقه خاصی به پهپادهای رزمی ترکیه نشان داده است. «بن والاس» ، وزیر دفاع انگلیس اخیرا این پهپادها را تغییر دهنده بازی و چالش واقعی برای دشمنان توصیف کرد.

پهپادها همچنین صنعت تسلیحات داخلی ترکیه را ارتقا داده و ارزش آن را به طور کلی افزایش داده اند، به طوری که مجمع صادرکنندگان ترکیه (TIM) فاش کرد صادرات دفاعی و هوانوردی در سه فصل اول امسال 2.1 میلیارد دلار بوده است که 39 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

چندی قبل  وزیر دفاع عراق گفت که بغداد هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردهای رزمی و سامانه‌های متحرک جنگال (جنگ الکترونیکی) ساخت ترکیه خریداری می‌کند. «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق گفت که این کشور قصد دارد پهپادهای «بیرقدار»، ۱۲ فروند بالگرد«تی-129» و 6 سامانه جنگی الکترونیکی سیار« کورال» از ترکیه  خریداری کند.

گفته می‌شود هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه سامانه‌های موشکی «پانتسیر» ساخت روسیه در سوریه ، لیبی و قره باغ را منهدم کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول